صدور ۶۵ درصد از نسخه ها به صورت الکترونیکی/ طرح ارجاع پزشک خانواده اجرایی می شود

مدیرکل بیمه سلات خراسان جنوبی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۶۵ درصد از نسخه ها به صورت الکترونیکی صادر شده است، گفت: با اجرای طرح نسخه های الکترونیکی در زمینه هزینه های مازاد حدود سه میلیارد تومان صرفه جویی شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «علی اربابی» امروز (10 شهریور) در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: بیمه سلامت بحث بیمه درمان در بخش دولتی و پایه درمان را بر عهده دارد.

 

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه صیانت از منابع بیمه سلامت وظیفه ما است، افزود: چرا که این منابع از آن مردم است و باید از هدررفتن آن جلوگیری کنیم.

 

وی با بیان اینکه ۵۰ هزار هم پوشانی در استان مرتفع شده است، ادامه داد: با رفع هم پوشانی توانستیم بازدهی منابع بیمه سلامت را در استان افزایش دهیم.

 

اربابی با اشاره به بحث نسخه الکترونیکی گفت: در سال جاری ۶۵ درصد از نسخه ها به صورت الکترونیکی تولید شده است و برای اجرای این طرح مردم و جامعه پزشکی سعه صدر به خرج دادند و نگذاشتند مانعی بر سر راه این طرح بزرگ قرار بگیرد.

 

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی در ادامه بیان کرد: میزان رضایت مندی از سامانه نسخه الکترونیکی خوب است و برای رسیدن به نقطه ایده آل هنوز فاصله ای وجود دارد.

 

اربابی با اشاره به اینکه در اکثر مکتب ها زیرساخت های لازم جهت تولید نسخه الکترونیکی ایجاد شده است، افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۱۵۰ هزار نسخه در سامانه الکترونیکی در استان صادر شده است و این اقدامات باعث شده است جلوی بسیاری از خدمات بی مورد گرفته شود و شناسایی هوشمند تخلفات فراهم شده است و در زمینه هزینه های مازاد حدود سه میلیارد تومان صرفه جویی شده است.

 

وی با بیان اینکه در بخش سرپایی تمامی مطالبات تا پایان تیرماه پرداخت شده است، ادامه داد: در این زمینه مطالبات مردادماه طی ۲ روز آینده پرداخت خواهد شد و در بخش بستری نیز تمامی مطالبات تا پایان خردادماه پرداخت شده است و بیمه سلامت استان هیچ بدهی ندارد.

 

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی در ادامه بیان کرد: دولت و مجلس در زمینه تامین بودجه بیمه سلامت اقدامات خوبی انجام داده اند و اکثر منابع بیمه سلامت از طریق بخش دولتی تامین می شود.

 

اربابی در خصوص هزینه داروهای کرونا و هزینه های مربوط به بستری آن گفت: در خصوص داروهای بیماران کرونایی بیش از سه میلیارد تومان در سه مرحله از ابتدای سال جاری به دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اختصاص داده شده است.

 

وی ادامه داد: آزمایشات مربوط به کرونا از جملهPCR در بخش دولتی نیز رایگان شده است و حدود ۹۰ درصد از هزینه های بستری بیماران کرونایی نیز توسط بیمه سلامت پرداخت می شود و آمادگی پرداخت حدود ۹۰ درصد از هزینه های بیماران سرپایی کرونایی را در استان داریم.

 

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی با بیان اینکه عملا دفترچه بیمه دیگر وجود ندارد، افزود: مردم دیگر نیازی به استفاده از دفترچه برای استفاده از خدمات پزشکی ندارند و تنها با کد ملی خود می توانند از این خدمات بهره ببرند.

 

اربابی در خصوص تغییر نرخ در نسخه الکترونیکی عنوان کرد: در بخش خصوصی این اتفاق رخ داده است و این مصوبه را مجلس جهت تشویق پزشکان تصویب کرده است و موافق اجرای این طرح نیستیم چرا که این موضوع در پرداختی مردم قرار گرفته است و باید آن را دولت نه مردم پرداخت کند.

 

وی در پایان با بیان اینکه طرح ارجاع پزشک خانواده از ابتدای مهرماه در سطح خراسان جنوبی اجرایی می شود، گفت: این طرح تاکنون تنها در چهار شهرستان بیرجند، فردوس، قاین و طبس اجرایی شده بود.

 

 

کد خبر 1090292

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha