توصیه های سردار معروفی به بسیج ادارات|سیاست را اخلاقی کردن و نه اخلاق را سیاسی کردن مهم است

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با برشمردن ویژگی های مدیر انقلابی بر توجه به مسائلی از جمله سیاست را اخلاقی کردن و نه اخلاق را سیاسی کردن تأکید کرد و گفت: امام(ره)در تشکیل بسیج دقیقاً کار پیامبر را ساری و جاری کرد

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان؛ سردار حسین معروفی، چهارشنبه(۱۰ شهریور) در مراسم گرامیداشت روز بسیج ادارات در سخنانی بسیج را هنر امام و انقلاب دانست و افزود: زمانی که بسیج پایه گذاری شد اثر امروز آن را نمی دیدیم اما امروز بزرگی و شرف آن را در جهان اسلام دیده ایم.

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه نطفه بسیج در ایران گذاشته نشد بلکه در مدینه پیامبر اعظم بود؛ خاطرنشان کرد: امام دقیقاً کار پیامبر را ساری و جاری کرد و بسیج یک فرهنگ و ایده و آرمان است و بسیجی فقط کسی نیست که در چهارچوب سازمان بسیج پرونده داشته باشد.

 

وی اظهار کرد: چهار مؤلفه مدیر بسیجی «مکتبی بودن، انقلابی بودن، جهادی بودن و مردمی بودن» است و اگر این چهار مؤلفه در وجود یک نفر نهادینه شود او سردار سلیمانی است و اگر اینها نهادینه شود رسالت محوری کار کردن است و حاج قاسم هیچ وقت دنبال دیده شدن نبود و دیدیم که خدا بین او و مردم چگونه کرد و عشق او را در دل مردم نهاد.

 

سردار معروفی افزود: مکتبی بودن برای یک مدیر که کمتر به آن توجه می کنیم حسن ظن به خدا است و اگر این حسن ظن را داشته باشیم در برابر هیچ کس زانو نحواهیم زد همچنین اعتقاد عملی و قلبی به ذات اقدس الهی و اخلاص در عمل که شاه کلید همه کارها است.

 

وی توکل به خدا و یاری خواستن از خدا را شرط عزیز شدن انسان دانست و با بیان اینکه مدیر محافظه کار در نظام ولایی مدیر موفق نخواهد بود و ماندگار برای جامعه و کشور نیست؛ تأکید کرد: باید غیر محافظه کار باشد یعنی راضی به وضع موجود نباشد و مدیر موفق مدیری است که تحول گرا و ریسک پذیر باشد.

 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان در قید زمان نبودن، سد بلای مردم شدن، آبرو گذاشتن، روی اصول پافشاری کردن و نظام را به هر جهتی سوق ندادن، شایسته سالاری واقعی و... را از دیگر ویژگی های مدیر موفق برشمرد و گفت: سیاست را اخلاقی کردن و نه اخلاق را سیاسی کردن مهم است.

 

وی در پایان با تأکید بر مکان و لباس و زمان نشناحتن، ایثار کردن و... گفت: مدیر انقلابی هر کاری در هر کجا دید انجام دهد و دنبال آرم نباشد بلکه دنبال آرمان باشد و مردمی بودن، رفتار و برخورد خوب با مردم، گوش شنوای مردم بودن، سعه صدر، روحیه گشاده و نسبت به مردم دست و دلباز بودن، با مردم با نیکی سخن گفتن، نگاه تکریم به مردم داشتن و نه نگاه ترحم آمیز مورد توجه باشد.


 

کد خبر 1090308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha