حجت الاسلام ابراهیمی مروج نهج البلاغه و علم حدیث بود

آیت الله عابدینی گفت: مرحوم حجت الاسلام ابراهیمی آشنا به علم رجال، علم حدیث و مروج نهج البلاغه بودند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، آیت الله «عبدالکریم عابدینی» در مراسم بزرگداشت حجت الاسلام سید موسی ابراهیمی پژوهشگر و مدیر اسبق حوزه علمیه قزوین که امروز (چهارشنبه ۱۰ شهریور) به صورت مجازی برگزار شد، بیان کرد: سالیان زیادی توفیق آشنایی با مرحوم حاج آقا ابراهیمی را داشتم و در بسیاری از فعالیت ها و اقداماتی که حضور داشتم این فعالیت ها با همراهی و پشتیبانی حاج آقای ابراهیمی بود و ایشان مردی مبارز و انقلابی بودند.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: در کنار فعالیت های حوروزی و پرورش طلاب، مرحوم حجت الاسلام ابراهیمی شخصیت ارزشمندی داشتند و ادیب بوده و لغت شناس بودند و ادبیات را هم می دانستند و این مهم را به صورت کاربردی و اجرایی در سیره و سلوک شان مورد استفاده قرار می دادند.

 

وی تصریح کرد: مرحوم حجت الاسلام ابراهیمی آشنا به علم رجال، علم حدیث و مروج نهج البلاغه بودند، ایشان کتاب «موسوعه کلمات الرسول الاعظم (ص)» را در ۱۴ جلد به یادگار گذاشتند که کار مهمی بود و باعث اعتلای فرهنگی در میان همه مسلمانان به ویژه شیعیان شد که نشان می دهد ایشان پیام رسول گرامی اسلام را واسطه شد در جاهای مختلف دنیا دیده شود.

 

آیت الله عابدینی تأکید کرد: مرحوم حجت الاسلام ابراهیمی مصداق حدیث امام رضا (ع) بودند که فرمودند خدا مشمول رحمت قرار دهد آن کسی که امر ما را احیا می کند، علوم و احادیث ما را فرامی گیرد و به دیگران یاد می دهد و مردم وقتی شیرینی و حلاوت فرمایشان ما را بشنوند از ما تبعیت می کنند.  

 

در ادامه مدیر حوزه علمیه قزوین بیان کرد: درگذشت حجت الاسلام ابراهیمی را تسلیت می گوییم ایشان سال های سال در حوزه علمیه فعالیت کردند و برکات شان شامل حال همه دوستداران علم تقوا شد و از فیض وجود ایشان بهره مند شدند.

 

حجت الاسلام «محمدتقی سبحانی نیا» عنوان کرد: اگر ما به مجموعه روایات و مضامین وحیانی مراجعه کنیم و احادیث معصومان را ببینم، به راحتی متوجه می شویم از منظر پیشوایان معصوم جایگاه علم و علما والاست و ما باید منزلت علما و علم را ارج نهیم و اینگونه جامعه متوجه منزلت علم و عالم شده و این امر مسیر کسب علم و دانش را هموارتر می کند.

 

وی یادآور شد: پیامبر گرامی اسلام فرموده است هر کس از علما استقبال کند مثل این است از من استقبال کرده، هر کس به زیارت عالمان رود مثل این است به زیارت من آمده، هرکس با علما بنشیند مثل این است با من نشسته است.

 

گفتنی است حجت الاسلام ابراهیمی از چهره های علمی و حوزوی استان قزوین اول شهریور ماه ۱۴۰۰ و در سن ۷۶ سالگی پس از تحمل یک دوره بیماری دار فانی را وداع گفت.

 

کد خبر 1090319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha