پیش‌بینی تکمیل واکسیناسیون خراسان جنوبی تا ۲۰ مهرماه

دهقانی فیروزآبادی از پیش‌بینی تکمیل واکسیناسیون کرونا در استان خراسان جنوبی تا ۲۰ مهرماه امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «محمد دهقانی فیروزآبادی» امروز (۱۰ شهریور) در نشست خبری اظهار کرد: در حال حاضر ۹ دانشکده در رشته های مختلف در این دانشگاه فعال هستند و سه هزار و ۶۸۶ دانشجو در ۶۰ کد رشته تحصیل می کنند

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند به فعالیت ۱۴ بیمارستان در سطح استان اشاره کرد و گفت: تعداد تخت‌های بیمارستانی فعال به هزار و ۴۵۶ تخت در سال جاری رسیده است.

 

وی ادامه داد: تعداد تخت‌های ویژه در استان با افزایش نسبت به سال قبل به ۲۰۸ تخت رسیده و تخت‌های آی سی یو نیز با ۲۷ درصد رشد به ۱۴۸ تخت رسیده است.

 

دهقانی فیروزآبادی با اشاره به اینکه ۴۴ مرکز جامع سلامت شهری در استان خدمات  ارائه می‌دهند، بیان کرد: در حال حاضر ۶۲ مرکز خدمات روستایی و ۳۱۶ خانه بهداشت در استان وجود دارد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: ۲ اورژانس هوایی در بیرجند و طبس داریم که پهنه وسیعی را پوشش می‌دهند، همچنین ۸۰ پایگاه اورژانس شهری و جاده ای داریم که در وسعت زیاد استان در حال خدمت‌رسانی هستند.

 

وی از موفقیت دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در طرح رتبه‌بندی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور خبر داد و گفت: بعد از موفقیت دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در کسب رتبه دوم طرح رتبه‌بندی آموزشی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در سال گذشته، این بار این دانشگاه موفق به کسب رتبه سوم در اولین طرح رتبه‌بندی علمی دانشگاه های علوم پزشکی کشور در سه حوزه‌ی معاونت آموزشی، دانشجویی و تحقیقات و فناوری، در بین دانشگاه‌های همتراز خود شد.

 

دهقانی فیروزآبادی به تامین دستگاه اکو از طریق مری به ارزش ۲۸ میلیار ریال، ۱۰ دستگاه اکسیژن ساز و ۲۰۰ کپسول اکسیژن اشاره و تصریح کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته در یک سال گذشته پنج دستگاه سی تی اسکن برای بیمارستان‌های شهدای قاین، شهید چمران فردوس، مصطفی خمینی طبس، شهید آتشدست نهبندان و بیمارستان ولی‌عصر (عج) بیرجند تامین شده است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در ادامه افزود: در این مدت آزمایشگاه ویروس شناسی در شهرستان قاین  و ۱۵ مرکز منتخب کرونا و ۱۵ مرکز نمونه گیری کرونا راه اندازی شده است.

 

وی با اشاره به اینکه ۶۴ پروژه بهداشتی و درمانی خراسان جنوبی آذر ۹۹ در قالب یازدهمین آیین پویش ملی «ره سلامت» با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این استان به بهره‌برداری رسید، گفت: در حال حاضر ۴۳ پروژه بهداشتی و درمانی با اعتبار ۶۹۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال در استان آماده بهره برداری است.

 

دهقانی فیروزآبادی از تکمیل مرکز درمان ناباروری رویش استان و امکان انجام IVF خبر داد  و بیان کرد: ۷۸ پزشک متخصص در سال گذشته جذب شد و سهمیه ۸۶ پزشک متخصص در سال ۱۴۰۰ اخذ شده است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: مجوز پذیرش دانشجو از مهرماه ۱۴۰۰ از طریق کنکور در مجتمع آموزش عالی سلامت نهبندان اخذ شد و کیت تشخیصی کووید ۱۹ توسط شرکت دانش بنیان نیک ژن اوژن مستقر در مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه ساخته شده است.

 

وی در ادامه به وضعیت بیماری کرونا در استان اشاره و تصریح کرد: در ۱۸ ماه گذشته بیش از ۲۸ هزار مبتلا به کرونا از طریق آزمایش‌ مولکولی شناسایی شده‌اند که از این تعداد ۲۵ هزار و ۲۴۸ نفر در بیمارستان‌ها بستری شدند و ۵۳ هزار و ۳۰ نفر هم به صورت سرپایی تحت درمان قرار گرفتند.

 

دهقانی فیروزآبادی با بیان اینکه طبق آخرین آمار تاکنون هزار و ۶۸ نفر براثر ویروس کرونا در استان خراسان جنوبی فوت کردند، ادامه داد:  در استان ۸۲.۸۷ درصد فوتی‌های کرونا مربوط به افراد بالای ۶۰ سال است لذا باید گروه‌های سنی هدف هرچه سریعتر نسبت به واکسیناسیون اقدام کنند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند به مقاومت برخی گروهی های سنی برای تزریق واکسن اشاره و گفت: متاسفانه ۱۵ درصد افراد بالای ۸۰ سال هنوز اقدام به دریافت واکسن کرونا نکرده‌اند که این مساله نگرانی‌ها از افزایش آمار فوتی‌ها را افزایش می دهد.

 

وی عنوان کرد: در کشور به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت پنج هزار و ۸۰۵ نفر درگیر بیماری شدند و در خراسان جنوبی ۳ هزار و ۳۴۹ نفر است.

 

دهقانی فیروزآبادی درباره روند واکسیناسیون در استان اظهار داشت: تاکنون ۳۶۹ هزار و ۴۴۲ دز واکسن کرونا را دریافت کردیم که ۲۰۹ هزار و ۱۵۸ دز معادل ۳۶.۲ درصد در نوبت اول و ۱۰۸ هزار و ۴۰۶ دز معادل ۱۸.۸ درصد در نوبت دوم دوم به گروه هدف بالای 18 سال تزریق شده است که از میانگین کشوری پنج درصد جلوتر هستیم.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه روز گذشته آمار تحلیلی استان‌های کشور ارزیابی شده بود که اگر واکسیناسیون با همین سرعت ادامه پیدا کند تا ۴۱ روز آینده پوشش واکسیناسیون در استان خراسان جنوبی تکمیل می‌شود، گفت: در همین راستا خراسان جنوبی چهارمین استانی خواهد بود که واکسیناسیون در آن تکمیل می‌شود.

 

 

 

کد خبر 1090340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha