ساری به عنوان پایتخت کتاب معرفی شود

ولیپور با تاکید بر افزایش سطح تعاملات با شهرداری در راستای اقدامات مشترک فرهنگی در حوزه کتاب و کتابخوانی، گفت: شهرستان ساری به عنوان مرکز استان این ظرفیت را دارد تا به عنوان پایتخت کتاب معرفی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان ساری، «آرزو ولیپور» امروز(۱۰شهریورماه) د دیدار با شهردار ساری خواستار هم افزایی و همگرایی در اجرای برنامه های فرهنگی توسط کتابخانه های عمومی و شهرداری شد و اظهار کرد: قطعا با همفکری و تعامل شاهد اتفاقات خوبی در سطح شهر ساری هستیم.

 

مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران با تاکید بر افزایش سطح تعاملات با شهرداری در راستای اقدامات مشترک فرهنگی در حوزه کتاب و کتابخوانی، افزود: هم افزایی موجب تسریع و تحقق کامل اهداف می شود، امید است با تغییر رویکردها، همچون گذشته شاهد تعامل خوب مجموعه شهرداری با اداره کل کتابخانه های عمومی و رفع مشکلات باشیم.

 

وی تصریح کرد: تاکید ما پرداخت حق نیم درصد حق کتابخانه ها توسط شهرداری‌هاست تا بتوانیم فعالیت های خودمان را در راستای افزایش کتابخوانی افزایش دهیم.

 

ولیپور با اشاره به روند پیگیری ساخت کتابخانه سبز در پارک دامادی ساری، افزود: این پروژه که قرار است با مشارکت خیر نیک‌اندیش نجات‌حسینی ساخته شود و نیاز است شهرداری در روند اداری ساخت این کتابخانه تسریع و کمک بیشتری داشته باشد.

 

وی خاطرنشان کرد: شهرستان ساری به عنوان مرکز استان این ظرفیت را دارد تا به عنوان پایتخت کتاب معرفی شود.

 

شهردار ساری نیز ضمن اعلام آمادگی جهت انجام فعالیت‌های مشترک فرهنگی، اظهار کرد: ترویج فرهنگ کتابخوانی از اولویت‌های شهرداری ساری است و از هر گونه طرح کتابخوانی در سطح شهر حمایت می‌کنیم.

 

«جواد طالبی» از ایجاد المان‌های شهری در حوزه کتاب و کتابخوانی در ساری خبر داد و افزود: جهت رفع موانع و مشکلات کتابخانه ها با تمام توان تلاش خواهیم کرد، زیرا تلاش در جهت تحقق اهداف عالیه فرهنگی مایه افتخار شهرداری است.

 

وی با اشاره به اینکه قرارداد کتابخانه علمدار در راستای توجه به این بخش تمدید می‌شود، گفت: در حوزه کتابخانه سیار بستر مناسب برای ایجاد فضاهای مختلف اعم از بازار و اماکن شلوغ و پر تردد بعد از کرونا فراهم می‌شود.

 

کد خبر 1090345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha