روند ابتلا به کرونا در جنوب کرمان با شیب ملایم به سمت نزولی شدن است 

اصغر مکارم گفت: آمار بیماری کرونا در منطقه نشان می دهد روند ابتلا به این بیماری با شیب ملایم به سمت نزولی شدن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، عصر امروز ۱۰ شهریور ماه نشست شورای مدیران دانشگاه علوم پزشکی جیرفت برگزار شد.



«اصغر مکارم» در این نشست ضمن تشکر از تلاش ها و اقدامات مدافعان سلامت نیروهای بهداشت و درمان در مقابله با کرونا، گفت: اکنون دوران سختی را سپری می کنیم و کار کردن در این شرایط در بیمارستان ها و مراکز درمانی بسیار دشوار است و به دلیل فشارهایی که وجود دارد باید از خداوند متعال بخواهیم، قدرتی دهد تا در این شرایط همچنان استوار بمانیم.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با اشاره به این که مهمترین مسئولیت حفظ سلامت و جان مردم است و تحت هیچ شرایطی کوتاهی پذیرفته نیست، افزود: هنر این است که در این شرایط سخت پاسخ گوی مشکلات درمانی مردم باشیم و تیمارداری کنیم.


وی خاطرنشان کرد: هنگامی در درمان موفق هستیم که جسم و روح مردم را درمان کنیم این چیزی است که در درمان بیماران کرونا بسیار مهم است و دلسوزی های کادر درمان به بهبود آنها کمک شایانی می کند.



مکارم با بیان این مطلب که مدیریت بیش از 600 بیمار کرونا در روز کار سختی است، اما به لطف خداوند توانستیم آن را مدیریت کنیم، تصریح کرد: آمار بیماری کرونا در منطقه نشان می دهد روند ابتلا به این بیماری با شیب ملایم به سمت نزولی شدن است.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت ابراز کرد: خوشبختانه آمار روزانه ابتلا از 650 مورد مثبت بستری و سرپایی به کمتر از 500 مورد رسیده است اما باید مردم و کادر بهداشت و درمان توجه داشته باشند که این شرایط کاملا شکننده است.


وی با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه تامین تجهیزات مورد نیاز برای بخش های کرونا در جنوب کرمان، یادآور شد: تاکنون 40 میلیارد تومان برای خرید داروهای کرونا هزینه شده که از این مبلغ 5 میلیارد تومان مربوط به سال قبل است و در سال جاری نیز این هزینه به بیش از 7 برابر افزایش یافته است و تلاش کردیم تا از هزینه ها کاسته شود تا این داروها تامین شوند.


مکارم اظهار کرد: در حال حاضر اولویت نخست کشور کرونا است و با توجه به اهمیت واکسیناسیون در کنترل بیماری قرار است از هفته آینده ارسال واکسن به بیش از ۲ برابر وضعیت موجود افزایش یابد که خوشبختانه مراکز تجمیعی منطقه آمادگی دارند و شرایط لازم برای افزایش واکسیناسیون فراهم است.



رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با بیان این مطلب که راه اندازی اورژانس هوایی در جنوب کرمان آغاز یک کار بزرگ در توسعه خدمات سلامت است، عنوان کرد: برخی ایراد گرفتند این بالگرد خیلی کوچک است و یا فضای کافی برای انتقال بیمار ندارد.


وی در خاتمه خاطرنشان کرد: واقعیت امر این است که حداقل 40 پایگاه در کشور از این بالگردها برای انتقال فوری بیماری که دچار مشکل است، استفاده می کنند ما نیز همچون این پایگاه ها برای نجات جان بیماران از این بالگرد استفاده می کنیم.

کد خبر 1090431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha