اهدای ۱۲۱ اثر ارزشمند به موزه هنرهای صنعتی معاصر کرمان اتفاق مهمی است

مظفری مرمت آثار و ساختمان موزه هنرهای صنعتی معاصر کرمان و اهدای ۱۲۱ اثر ارزشمند به این موزه را سه اتفاق مهم دانست و گفت: بعد از آثار اهدایی به موزه تهران، ارزشمندترین آثار به لحاظ مادی و معنوی تقدیم موزه کرمان شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ هادی مظفری، شامگاه چهارشنبه(۱۰ شهریور) در آیین اهدای ۱۲۱ اثر هنری به موزه هنرهای معاصر کرمان از طرف مرحومه منیژه میرعمادی و همسرش دکتر جمشید ناصری گفت: این دو فرهیخته با اهدای ۶۹۶ اثر ارزشمند تاریخ هنر ایران در حق فرهنگ و هنر کشور لطف کردند.

 

مدیرکل دفتر هنرهای تجسمی وزارت ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه کرمان در واقع زادگاه میرعمادی است؛ افزود: پیشنهاد شد تعدادی از آثاری را که این زوج فرهنگ دوست در دوره حیات خود جمع آوری کرده بودند، علاوه بر تهران به دیگر موزه های کشور نیز اهدا شود.

 

وی ادامه داد: ۹ بهمن سال گذشته اولین مجموعه این آثار با عنوان «ارمغان» به موزه هنرهای معاصر تهران اهدا شد و بخش دوم آثار که بعد از آثار اهدایی به موزه تهران، ارزشمندترین آثار به لحاظ مادی و معنوی است؛ تقدیم موزه کرمان می شود.

 

مظفری مرمت آثار و ساختمان موزه هنرهای صنعتی معاصر کرمان و اهدای ۱۲۱ اثر ارزشمند به این موزه را سه اتفاق مهم دانست و با بیان اینکه حضور جدی استانداری کرمان در حوزه فرهنگ و هنر زبانزد است؛ گفت: هیچ استانی آثاری به این ارزشمندی که واجد اطلاق موزه ای باشد را ندارند زیرا تلقی موزه برای مجموعه ای که فاقد آثار ارزشمند باشد سخت است.

 


علی زینی وند، استاندار کرمان ضمن قدردانی از حمایت های معاونت امور هنری وزارت ارشاد که به تناسب نیاز استان ها کار می کنند؛ موزه هنرهای صنعتی معاصر کرمان را یکی از موزه های معروف دنیا دانست و با بیان اینکه آثار فاخری در کرمان هست؛ گفت: ما به عنوان مسئولین نظام باید بدانیم همه امور و مردم با سلایق مختلف را با چتر حمایتی خود ببینیم.

 

 

وی ادامه داد: فرهنگ و هنر همه هویت ما است و چون کرمان شهر بین المللی و به حق پایتخت مقاومت اسلامی است باید در خلق آثار با برجستگی سردارشهید سلیمانی کار کنیم که اگر این را خوب ارائه بدهیم تا نسل ها الگوساز و هویت ساز است و شخصیت سازی می کند.

 

استاندار کرمان با تأکید بر اینکه موزه هنرهای صنعتی معاصر کرمان باید برجسته و نمایان شود؛ افزود: کرمانِ امروز باید آثار فراموش شده و غبار گرفته را به نمایش بگذارد که قطعه ای عظیم و پرافتخار در هویت ایرانی و اسلامی است.

 

گفتنی است، ارزش این آثار اهدایی ۱۴ میلیارد تومان است.

 




  

کد خبر 1090469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha