سومین نشست شورای هماهنگی دفاع مقدس در کرمان برگزار شد

سومین نشست شورای هماهنگی دفاع مقدس در کرمان با محوریت برنامه های دستگاه های مختلف برای چهل و یکمین سالگرد دفاع مقدس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ محمدصادق بصیری، پنجشنبه(۱۱ شهریور)در سومین نشست شورای هماهنگی دفاع مقدس که با حضور قریب به اتفاق اعضا در استانداری برگزار شد؛ گفت: دفاع مقدس جریان مسئولیت آور و زلالی است در تمام شریان جامعه است و ربطی به فرد وگروه خاصی ندارد زیرا همه وامدار دفاع مقدس و شهیدان هستیم و باید سهمی را به اندازه توان در این راه برداریم.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان با اشاره به شرایط کرونا و بیان این نکته که تعطیل کردن برنامه ها هنر نیست؛ تأکید کرد: در عین برگزاری برنامه مطلوب باید شرط لازم بهداشتی را هم رعایت کنیم و در برنامه ها نوآوری داشته باشیم.

 

 

وی گفت: برنامه هایی که جریان معنوی را در سطح جامعه دارند مانند غذای روح است و نمی توان آنها را تعطیل و یا به بهانه کرونا رها کرد بلکه باید در حد توان با دقت و رعایت اصول آن را اجرا کرد.

 

 

بصیری با اشاره به اثرگذاری تبلیغات محیطی بر نوآوری در این تبلیغات تأکید و بیان کرد: به ادارات اعلام و ابلاغ می کنیم که در فکر باشند و کار را انجام دهند ضمن اینکه از پایان نامه های دانشجویی نیز حمایت می شود تا با این شیوه نخبه های خوبی را در این رشته پیدا کنیم.

 

 

محمدرضا علیزاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هم برنامه های این اداره کل در هفته دفاع مقدس را بیشتر ناظر به برنامه های فرهنگی و ادبی، شب شعر و خاطره، حوزه کتابخوانی و مسابقات فرهنگی و... دانست و افزود: این برنامه ها در مرکز استان و شهرستان ها دنبال می شود.

 

وی ادامه داد: یکسری برنامه ها اکران فیلم و نمایشگاه با موضوع دفاع مقدس است که در صورت فراهم بودن شرایط پیش بینی کرده ایم و در کنار آن حمایت از چاپ کتاب های دفاع مقدس، جایزه انتخاب کتاب سال، ناشر و نویسنده برتر و... نیز در برنامه است.

 

 

هادی طالبی، مدیرکل ورزش و جوانان استان نیز تجلیل از 41 خانواده شهید و جانباز ورزشکار، کارگاه آموزشی، تولید محتوا و برنامه های فرهنگی، تجدید میثاق نخبگان ورزشکار با شهدا، برنامه ویژه دختران رزمی کار نیروهای مسلح، رونمایی از کتاب شهدای ورزشکار، حرکت نمایدن دوچرخه سواران از گلزار شهدا، ورزش صبحگاهی با رعایت پروتکل ها و... را بخشی از برنامه های تدارک دیده شده عنوان کرد.

 

 

سیدابراهیم یزدی از رزمندگان دوران دفاع مقدس هم در این نشست بر بهره گرفتن از ظرفیت مادران و همسران شهدای شاخص برای روایت گری، فضاسازی شایسته شهری با محرویت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی،توجه به نقش شهدایی از جمله شهید سلیمی کیا تأکید کرد و گفت: در عملیات حصر آبادان بچه های کرمان یک گروهان به فرماندهی ایشان بودند که او خود از بچه های پرورشگاه بود.

 

 

بازدید رایگان از موزه ارتش و برنامه عاشوراییان در طول هفته دفاع مقدس در کوی سازمانی با محوریت چیستی و چرایی دفاع مقدس؛ طراحی المان هایی توسط شهرداری، برنامه های خانه محور توسط محله های شهرداری و فرهنگسرا ها و... تبلیغات و فضاسازی توسط شورای هماهنگی با همکاری شهرداری و با استفاده از ظرفیت دانشگاه ها و تشکل ها در تبلیغات و مباحث فرهنگی ایام هفته دفاع مقدس از جمله برنامه هایی بود که در این جلسه اعلام شد.

 

 

 

کد خبر 1090479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha