پرونده دفاع از آمران به معروف به وکلایی با بنیه علمی قوی ارجاع شود

حجت الاسلام نسائی گفت: کانون وکلای خراسان جنوبی باید پرونده های آمران به معروف و ناهیان از منکر را به وکیل هایی با بنیه علمی قوی واگذار کنند تا باعث اجرای دقیق عدالت شویم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام «علی نسائی زهان» امروز (۱۱ شهریور) در نشست امضای تفاهم‌نامه کانون وکلا و دادگستری استان با ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی که با حضور نماینده معزز ولی فقیه در خراسان جنوبی برگزار شد، اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر وظیفه شرعی و قانونی آحاد ملت است.

 

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان جنوبی گفت: متاسفانه امر به معروف و نهی از منکر در سطح جامعه مظلوم واقع شده است که باید در سطح جامعه اسلامی احیا شود.

 

وی در ادامه با بیان اینکه مردم از دولت انقلابی انتظار دارند از لحاظ فرهنگی در کشور تحویل ایجاد شود، تصریح کرد: اگر ولنگاری و بی‌بندباری در جامعه رشد کند و ارزش‌های دینی از بین برود کشور از لحاظ امنیتی دچار مشکل خواهد شد.

 

حجت الاسلام نسائی با اشاره به اینکه در گذشته قانونی برای حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر نداشتیم که خوشبختانه اکنون این قانون در مجلس تصویب شده است، عنوان کرد: این تفاهم‌نامه با دقت نوشته شد و امیدواریم وکلا که بازوان پرتوان دستگاه قضایی هستند جانانه از این اجرای این قانون در سطح جامعه دفاع کنند یعنی وکیل می تواند به عدالت کمک کند.

 

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان جنوبی بیان کرد: کانون وکلای استان نسبت به تحقق این تفاهم نامه جدیت ویژه ای داشته باشند و اگر پرونده ای به این وکلا ارجاع شود با توجه به تمام ابعاد موضوع در تنظیم لایحه دفاعی دقت داشته باشند.

 

وی با بیان اینکه شرح وظایف وکیل در قانون مشخص است، گفت: در سیستم دادسرا به عنوان مدعی العموم می توانیم از آمران امر به معروف و نهی از منکر دفاع کنیم اما وقتی با کیفر خواست به دادگاه ارجاع شد هنر وکیل است که از آمرانی که توسط افراد هنجرشکن مورد هجمه و صدمه قرار گرفته است دفاع کند و تمام مستندات و ادله در لایحه دفاعی ذکر شود تا بتوانیم رأی دادگاه را بگیریم.

 

حجت الاسلام نسائی در پایان با اشاره به نقش برجسته وکلا تأکید کرد: امیدواریم کانون وکلا پرونده های آمران به معروف و نهی از منکر را به وکلایی با بنیه علمی قوی واگذار کنند تا باعث اجرای دقیق عدالت شویم.

کد خبر 1090509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha