افزایش تمایل کشاورزان شهرستان شیراز به تولید محصول گواهی شده

سیروسی گفت: متقاضیان تولید محصول گواهی شده در شهرستان شیراز در بین کشاورزان با ایجاد فرهنگ سازی و ایجاد انگیزه افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «ذبیح الله سیروسی»، امروز (پنج شنبه 11 شهریور) با اشاره به افزایش متقاضیان تولید محصول گواهی شده در شهرستان شیراز در جمع خبرنگاران گفت: این افزایش 20 درصد با همت کارشناسان مجرب، فرهنگ سازی و ایجاد رغبت و انگیزه در بین کشاورزان حاصل شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شیراز ادامه داد: 2 گواهی استاندارد تشویقی و سه گواهی ICM برای محصولاتی مانند پیاز، سیب زمینی، سیب و گوجه فرنگی توسط شرکت بازرسی و نظارت جهاد کشاورزی این شهرستان در سال زراعی گذشته صادر شد.

وی اضافه کرد: این گواهی با تلاش بیش از ۲۵ بهره بردار با سطح کشتی معادل 20 هکتار محصولات مختلف باغی و زراعی برای تولید محصول گواهی شده در شهرستان شیراز با پیگیری کارشناسان صادر شده است.

سیروسی تاکید کرد: میزان استفاده از سموم و آفت کش ها در محصولات گواهی ‌شده پایین است و این محصولات حاوی عناصر کافی غذایی برای سلامت انسان و دام است.

وی ادامه داد: تولید محصولات گواهی شده هزینه ‌های بیشتری برای کشاورزان دارد و کشاورزان انتظار دارند این محصولات با قیمت بالاتری به فروش برسد و برای تامین هزینه های کشاورزان، تسهیلات و یارانه ‌ها در نظر گرفته شده است.

سیروسی با اشاره به روند تولید محصولات گواهی شده عنوان کرد:  تجاری سازی محصولات گواهی شده باید به صورت جدی تر در فارس دنبال شود تا این محصولات بدون دخالت دولت تولید شده و در یک بستر تجاری سالم به فروش برسند.

کد خبر 1090619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha