مشکل اصلی استان کمبود واکسن کرونا است

بحرینی گفت: در حال حاضر مشکل اصلی و شاخص ما در استان کمبود و یا در واقع فقدان واکسن کروناست و با توجه به جمعیت بالای استان نیازمند سهمیه اوکسن بیشتر هستیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «سید محمد حسین بحرینی» در جلسه ستاد مشترک دانشگاه علوم پزشکی مشهد و سپاه امام رضا(ع) خراسان رضوی در مبارزه با ویروس کرونا با بیان اینکه مشهد ریسک فاکتورهای شدید در زمینه کرونا دارد؛ گفت: وجود حاشیه شهر مشهد، تراکم جمعیتی دربرخی مناطق، رفت و آمد زائران از شهرها و کشورهای مختلف به مشهد ریسک خطر پذیری در مشهد را افزایش داده است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: مشهد آبروی ایران است و اگر اوضاع نابسامان داشته باشد بهانه دست معاندان می دهد لذا باید نسبت به مشهد توجه بیشتری داشته باشیم و مراقبت کنیم. با این حال هیچ زمان خراسان رضوی از ۱۰ استان برتر کشور در خصوص مبارزه با کرونا پایین تر نیامده است و در حال حاضر نیز این استان فعلا در رتبه هشتم کشور از نظر مبارزه با کرونا قرار دارد.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر مشکل اصلی و شاخص ما در استان کمبود و یا در واقع فقدان واکسن کروناست؛ تصریح کرد: زحمات زیادی برای راه اندازی مراکز واکسیناسیون در مشهد کشیده شده اما اکنون به دلیل فقدان واکسن برخی مراکز بلا استفاده مانده است.

 

بحرینی با اشاره به کاهش سن واکسیناسیون برای افراد ساکن در حاشیه شهر مشهد ؛ بیان کرد: اکنون به شدت با کمبود واکسن مواجه هستیم که نیازمند توجه دولت به مشهد با توجه به ریسک فاکتورها هستیم و اگر واکسن به استان به اندازه کافی داده شود ظرف حداکثر دو ماه واکسیناسیون کامل انجام می شود.

 

وی گفت: رفت و آمد زیاد اتباع خارجی، وجود مرز و جمعیت قابل توجه در حاشیه شهر مشهد از ابتدای شیوع کرونا موجب شد توجه خاصی به مساله شیوع کرونا در مشهد معطوف شود.

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: با همت سپاه، شهرداری مشهد، نیروی انتطامی و دانشگاه علوم پزشکی، حمایت های تهران و خود مردم  به طور معنی داری پیک پنجم را پشت سرگداشتیم و باید سعی کنیم یا پیک ششم نداشته باشیم و یا اگر پیش می آید در زمان دیرتری رخ دهد.

 

وی با اشاره به اختصاص تعداد کم واکسن به استان خراسان رضوی؛ گفت: تنها دانشگاه علوم پزشکی ۵ و نیم میلیون جمعیت را تحت پوشش دارد، علاوه بر آن یک میلیون و سیصد هزار حاشیه نشین داریم که نیازمند حجم قابل توجهی واکسن برای استان ما است.

کد خبر 1090754

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha