ضرورت استخدام ناظران چای/ مجلس برای استخدام این گروه‌ها قانون مصوب کرد

کوچکی‌نژاد ضرورت استخدام ناظران چای را مورد تاکید قرار داد و گفت: مجلس برای استخدام این گروه‌ها یعنی ناظران محصولات کشاورزی قانون مصوب کرد اما دولت قبلی به بهانه‌های مختلف این قانون را کامل اجرا نکرد.

«جبار کوچکی‌نژاد» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، با بیان اینکه ناظران چای از جمله گروه‌های شغلی هستند که در شمال کشور همواره مسائل شغلی خود را از نمایندگان مطالبه می‌کنند اظهار داشت: ما در مجلس نهم قانونی را تصویب کردیم تا به موجب آن کل ناظران محصولات کشاورزی استخدام شوند.
 
 
نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس با تاکید بر اینکه متاسفانه در آن زمان بحث ناظران چای مطرح نشد عنوان کرد: البته قانونی که ما در مجلس نهم مصوب کردیم شامل همه بخش‌های کشاورزی می‌شود اما به هر حال دولت قبلی به بهانه‌های مختلف از استخدام ناظران چای خودداری و قانون را به شکل کامل اجرا نکرد.
 

کوچکی‌نژاد با اشاره به اینکه بحث استخدام ناظران چای از سوی وی همچنان در حال پیگیری است اذعان کرد: چای از جمله محصولات استراتژیک کشور محسوب می‌شود و خانوارهای زیادی در شمال کشور خصوصا گیلان از راه تولید این محصول امورات زندگی خود را می‌گذرانند.

 
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس بیمه محصولات کشاورزی را نیز از دیگر مواردی که مورد پیگیری قرار گرفته است اعلام کرد و افزود: ما بیمه محصولات کشاورزی را در مجلس مصوب کردیم اما به علت وجود اختلاف بین شورای نگهبان و مجلس این موضوع به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع داده شد.
 
 
وی با تاکید بر اینکه مسئله استخدام بیمه محصولات کشاورزی و ناظران چای هنوز به سرانجام لازم نرسیده و حتما مشکلات این گروه‌ها توسط نمایندگان پیگیری می‌شود اظهار داشت: معتقدم برای بهبود وضعیت چای در کشور باید سه مولفه مهم تولید، برداشت و بازرگانی در اولویت قرار بگیرد.
 
 
عضو مجمع نمایندگان گیلان برنامه ریزی تولید محور را امری که به واسطه آن کشور در تولید چای به خودکفایی می‌رسد دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش هزینه‌های تولید و مواردی از این دست انتظار داریم مطالبات چایکاران هم در زمان مقرر پرداخت شود تا کشاورز در این راستا متضرر نشوند.
 
کد خبر 1090851

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha