هنر امام سجاد (ع) زنده نگه داشتن اسلام و مبارزه با دشمنان در قالب دعا بود 

حجت الاسلام اکبر افشارمنش گفت: به روایتی امروز سالروز شهادت امام زین العابدین (ع) است، پس از واقعه کربلا هنر امام سجاد (ع)، زنده نگه داشتن اسلام و مبارزه با دشمنان در قالب دعا بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز ۱۲ شهریور ماه حجت الاسلام «اکبر افشارمنش» در خطبه های نماز جمعه رودبار جنوب، ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی، گفت: یکی از ویژگی های اصحاب سید الشهداء (ع)، بصیرت بود یعنی صحابه حضرت قدرت تشخیص حق از باطل را داشته اند.


امام جمعه رودبار جنوب با اشاره به انواع بصیرت، بیان کرد: بصیرت اخلاقی، دینی و سیاسی از انواع بصیرت است، بصیرت دینی یعنی فرد بتواند از عقاید خودش دفاع کند و بصیرت سیاسی یعنی فرد سیاسی قدرت تحلیل داشته باشد و حق را از باطل تشخیص دهد و دشمن و اهداف آن بشناسد و راه مقابله با دشمن را تشخصی دهد.


وی افزود: ویژگی های شخص بصیر این است که هرگاه مطلبی شنید، تفکر کرده و از حوادث روزگار درس عبرت بگیرد.


حجت الاسلام افشارمنش ابراز کرد: راه های دست یابی به بصیرت اول اهل تقوا بودن است، سپس ذکر و یاد خدا و در نهایت با علمای ربانی ارتباط داشته باشد.


خطیب جمعه رودبار جنوب با اشاره به مناسبت های هفته، اظهار کرد: به روایتی امروز سالروز  شهادت امام زین العابدین (ع) است، پس از واقعه کربلا هنر امام سجاد (ع)، زنده نگه داشتن اسلام و مبارزه با دشمنان در قالب دعا بود.


وی با اشاره به دیدار هیئت دولت با رهبری در هفته دولت، ادامه داد: رهبری در این دیدار خطاب به آنها فرمودند؛ اعتماد مردم را از طریق مبارزه با فساد، رفتن در میان مردم و رسیدگی به مشکلات آنها را به دست آورید و با مدیریت جهادی به وعده هایی که داده اید عمل کنید.

 
حجت الاسلام افشارمنش عنوان کرد:  اجرای عدالت نکات بعدی سخنان رهبری در خصوص رویدادهای افغانستان بود که فرمودند؛ دولت‌ها می آیند و می‌روند و این مردم هستند که مهم می باشند.


وی در خاتمه با اشاره به سفر سرار علی فدوی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران و فرمانده سپاه جیرفت از اجرای رزمایش کمک مومنانه و اهدای ۱۰۰ سری جهیزیه به زوج های نیازمند تشکر کرد.

کد خبر 1090869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha