احیای حق آبه هیرمند نیازمند به دیپلماسی فعال است

رئیس جمهور گفت: حق آبه هیرمند حق مسلم مردم سیستان است و باید با یک دیپلماسی فعال احیا شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زاهدان، «آیت الله سید ابراهیم رئیسی» در اجتماع بزرگ گرامیداشت نخستین قیام به خونخواهی امام حسین علیه السلام توسط مردم سیستان در زابل بیان داشت: اجتماع شما در مراسم گرامیداشت نخستین قیام به خونخواهی امام حسین علیه السلام توسط مردم سیستان در زابل یادآور روحیه عاشورایی و شور و شعور حسینی در مردم سیستان است.

 

رئیس جمهور ادامه داد: عرض ارادت مردم سیستان به ساحت مقدس امام حسین علیه السلام یک سرمایه ارزشمند است و نباید به هیچ عنوان کمرنگ  شود و باید همواره شور و شعور حسینی در مردم افزوده شود.

 

رئیسی به سفرش به سیستان و بلوچستان اشاره کرد و یادآور شد: دولت نسبت به مسائل استانها به ویژه سیستان و بلوچستان حساسیت دارد  و گواه بر این ادعا دومین سفر دولت به سیستان و بلوچستان است.

 

وی با بیان اینکه با اعتماد به نفس مشکلات جامعه برطرف می شود، افزود: نیروهای انسانی کارآمد و ارزشمند در کشور و استان سیستان و بلوچستان کم نداریم.

 

رئیس جمهور از تصمیم دولت برای برطرف کردن مشکل آب مردم سیستان و بلوچستان خبر داد و اظهار داشت: از راههای طولانی مدت برای تامین آب مردم سیستان و بلوچستان به مانند انتقال آب از دریای عمان به استان تا طرح های زودبازده به مانند چاه های ژرف پیش بینی شده است.

 

رئیسی با تاکید بر اینکه مسئولان استانی نسبت به لایروبی و رسوب زدایی انهال و انتقال آب به چاه نیمه اقدام کنند، گفت: حق آبه هیرمند نیازمند به دیپلماسی فعال است.

 

وی افزود: مسئولین نسبت به حفظ آب موجود در چاه نیمه ها اقدام کنند و آب را به مخاذن منتقل کنند و در این زمینه اعتبار لازم تخصیص می یابد.

 

رئیسی خاطرنشان نمود: با پی گیری های انجام شده به زودی علمک گاز در منطقه سیستان روشن خواهد شد و نیز  پروژه راه آهن زاهدان به زابل با سرعت بیشتری ساخته می شود.

کد خبر 1090877

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha