قیام ۱۷ شهریور ، قدرت اسلام، روحانیت و مردم را نشان داد

امام جمعه شهرستان بهارستان گفت: قیام ۱۷ شهریورسال ۱۳۵۷ ، قدرت اسلام، روحانیت و مردم را به دشمنان نشان داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان ­های تهران،حجت الاسلام محمود نورپور امام جمعه شهرستان بهارستان، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته گلستان ضمن تسلیت سالروز شهادت امام چهارم و ورود اسرای کربلا به شام که از اعظم مصائب است با اشاره به قیام ۱۷ شهریور ماه اظهار داشت: قیام خونین ۱۷ شهریور یکی از نقاط عطف تاریخ انقلاب اسلامی است.

امام جمعه گلستان با بیان اینکه قیام ۱۷ شهریور ۱۳۵۷ که بعد از تظاهرات میلیونی در عید فطر (۱۳ شهریور) شکل گرفت تیر خلاصی بود که بر پیکره رژیم پهلوی وارد شد افزود: این قیام قدرت اسلام، روحانیت و مردم بیش از پیش خود را نشان داد.

نورپور گفت: قتل عام مردم بی گناه در میدان ژاله، لکه ننگی بود بر دامن چرکین ستم شاهی این کشتار بی رحمانه، عامل تزلزل پایه‌های رژیم سفاک پهلوی، شدت گرفتن خشم مردم، گسترده شدن اعتصابات و شدت گرفتن اعتراضات و باعث رسوایی هرچه بیشتر خاندان پهلوی گردید و نهایتاً زمینه سقوط رژیم منحوس پهلوی را فراهم کرد.

وی بیان داشت: مقام معظم رهبری در نخستین دیدار رئیس جمهور و هیئت دولت سیزدهم با معظم له، مسئله احیای اعتماد و امید مردم به دولت را مهم دانستند و فرمودند اعتماد مردم، بزرگترین سرمایه دولت است که متأسفانه مقداری آسیب دیده که باید ترمیم شود و در این خصوص باید تاکید کنیم که باید حرف و عمل مسئولین یکی باشد، اگر حرفی می‌زنند عمل کنند، وعده‌ای دادند اجرا کنند، مردمی و بی تکلف باشند، به میان مردم بروند، مردم را در جریان امور قرار دهند، صادقانه مردم را از روند فعالیت‌ها مطلع کنند.

خطیب جمعه گلستان عنوان داشت: سلوک شخصی مسئولین، رعایت تواضع و دوری از اشرافی گری و تجملات و عذر خواهی سریع از مردم در مواقع اشتباه از موارد مهم است.

نورپور افزود: مشکل ترافیک، سد معبر، نبود میدان تره بار، پارکینگ، ساخت و سازهای غیر مجاز، معتادان متجاهر، بافت‌های فرسوده شهر و… این مشکلات و معضلات با اتحاد مسئولین شورای شهر و انتخاب یک شهردار مؤمن، متدین و کاردان قابل حل است.

کد خبر 1090894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha