دولت سیزدهم اعتماد عمومی مردم را بازسازی کند

حجت‌الاسلام حافظ نیا با بیان‌اینکه ‌دولت سیزدهم باید اعتماد عمومی مردم به دولت را بازسازی کند، گفت: با پشت میزنشینی نمی‌شود درد مردم را فهمید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا،حجت‌الاسلام«کاظم حافظ نیا» در خطبه‌های این هفته آیین عبادی و سیاسی نماز جمعه این شهرستان با تسلیت سالروز شهادت امام سجاد(ع) به سالروز ورود کاروان اهل‌بیت(ع) امام حسین(ع) به شام اشاره کرد و افزود: یکی از مصائب شام، شهادت غریبانه‌ زهرای سه ساله حضرت رقیه(س) در این شهر بود.

 

امام جمعه بندر آستارا به دیدار رییس جمهور و کابینه دولت سیزدهم با مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: یکی از مباحثی که مقام معظم رهبری در این دیدار بیان کردند بازسازی اعتماد عمومی مردم نسبت به دولت بود.

 

وی با بیان‌اینکه حقیقت امر این است در طول هشت ساله گذشته اعتماد مردم به دولتمردان کاملا از بین رفته و یا در خوشبینانه‌ترین حالت کم‌رنگ شده است، تصریح‌کرد: دولت سیزدهم باید اعتماد عمومی را بازسازی کند.

 

حجت‌الاسلام حافظ نیا نزدیک شدن به مردم و حضور میدانی در بین آنان را از روش‌های بازسازی اعتماد عمومی مردم به دولت دانست و گفت: با پشت میزنشینی نمی‌شود درد مردم را فهمید.

 

خطیب نماز جمعه بندر آستارا اضافه‌کرد: همین کاری که رییس جمهور آغاز کرده و مورد تاکید مقام معظم رهبری هم در جلسه با هیئت دولت بود، باید تداوم داشته باشد.

 

وی با اشاره به اینکه حضور در بین مردم باید با برنامه باشد، افزود: برای حضورتان در بین مردم برنامه داشتت باشید و خروجی کار بسیار مهم است.

 

حجت‌الاسلام حافظ نیا عمل به وعده‌ها را نیز از دیگر راه‌های بازسازی اعتماد مردم عنوان کرد و گفت: مقام معظم رهبری تلاش برای عملی کردن برنامه‌ها و وعده‌ها را به عنوان کلید اصلی بازسازی اعتماد مردم دانستند و دولتمردان باید در این راستا گام‌ بردارند.

 

امام جمعه بندر آستارا با بیان‌اینکه مبارزه با فساد از شعارهای دولت بود، افزود: دولت مبارزه با فساد اداری را علاوه بر تهران و شهرهای کلان، باید در شهرهای کوچک نیز اجرا کند و مردم آن را ببینند.

 

وی با اشاره به اینکه تبلور دولت انقلابی در مدیران انقلابی است، اظهارکرد: اگر ما فردا شاهد حضور مدیران بدتر از مدیران قبل در استان و شهرستان باشیم، به شما هم اعتراض می‌کنیم فرق شما با دیگران چیست؟ شما با شعار انقلابی و جهادی سرکارآمدید انتظار داریم مسئولانی که الان سرکار هستند از روسای ادارات کوچک گرفته، فرمانداران و استانداران بدون توجه به حرف‌های دیگران، غربال شوند.

 

حجت‌الاسلام حافظ نیا با بیان‌اینکه نباید افراد دیگر در نصب مسئولین، دخالت و فضولی کنند، ادامه داد: انسان‌های با تقوا، انقلابی و جهادی و کاربلد را روی کار بیاورد و مسئولیت دهید.

 

خطیب نماز جمعه بندر آستارا افزود: اگر مسئولین، انقلابی، کاربلد، جهادی و مسئولانی که دغدغه مردم را نداشته باشند سرکار نباشند، فاتحه شما هم خوانده می‌شود.

 

وی تصریح‌کرد: مسئولانی که سرکار می‌آیند باید در سطح مردم بوده و از زندگی اشرافی دور باشند و کارگران را از پشت عینک نبیند و نگاه تحقیرآمیز به زیردستان و کارگران نداشته و در مردمی باشند.

 

حجت‌الاسلام حافظ نیا با بیان‌اینکه دولت سیزدهم باید نماد عمل به وعده باشد، گفت: صداقت گفتاری داشتن، شجاعت در پذیرش اشتباه، حضور مستمر و موثر در بین مردم همراه با برنامه کارشناسی شده انتظار از دولت سیزدهم است.

 

امام جمعه بندر آستارا ادامه داد: خواسته مردم از دولت سروسامان دادن به وضعیت معیشتی، گرانی‌های افسارگسیخته و  وضعیت کرونا است.

 

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری بهترین موضع‌گیری در رابطه با مسئله افغانستان را داشتند، تصریح‌کرد: مقام معظم رهبری فرمودند ملت افغانستان ملت برادر، هم‌دین، هم‌زبان و هم فرهنگ ما هستند و برای ما قابل احترام می‌باشند و نوع رفتار با مردم خودشان به ویژه شیعیان و تعامل با جمهوری اسلامی برای ما مهم است.

 

حجت‌الاسلام حافظ نیا با بیان‌اینکه اگر دولت جدید افغانستان از در دوستی و صداقت وارد شود کمک می‌کنیم و در خدمت‌شان هستیم، گفت: اگر از در دشمنی وارد شوند پاسخ جمهوری اسلامی قاطع و پشیمان کننده خواهد بود.

 

 

کد خبر 1090901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha