خودکفایی نظامی تنها مسیر عبور از گذرها تحریم ها بود/ آسمان امن برای زیست اجتماعی

سرهنگ صفری با اشاره به تحریم های ظالمانه علیه کشورمان گفت: خودکفایی در همه عرصه ها به ویژه حوزه نظامی تنها مسیر عبور از گذرها تحریم ها بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان‏، سرهنگ «مهدی صفری» در سخنرانی پیش از خطبه های نماز عبادی و سیاسی جمعه این هفته شهر نجف آباد به مناسبت سالروز تاسیس قرارگاه پدافند هوایی ارتش اظهارداشت: دشمنان نظام پس از شکست در دوران دفاع مقدس و توسعه نظامی کشورمان دیگر جرات حمله و جنگ سخت به این کشور را نداشته و از آن زمان توطئه و برنامه ریزی جدیدی علیه کشورمان ایجاد کرده اند.

 

رئیس طرح و برنامه پدافند هوایی مرکزی کشور افزود: تحریم های ظالمانه اقتصادی و نظامی از تاکتیک های اساسی آن ها بود تا به واسطه آن فرصت های امنیتی را به چالش بکشانند و اهداف خود را در تسخیر کشور و براندازی نظام اجرایی کنند.

 

وی با اشاره به شرایط سختی که در پی آن در کشور ایجاد می شد، تصریح کرد: خودکفایی در همه عرصه ها به ویژه حوزه نظامی تنها مسیر عبور از گذرها تحریم ها بود که این اتفاق رخ داد و امروز فناوری های نوین و بومی داخلی مورد استفاده است.

 

سرهنگ صفری اضافه کرد: این همت و اراده در تامین امنیت کشور با خودباوری قابلیت عرضه به دیگر بخش های کشور را دارد تا با الگوگیری از آن بخش های مختلف نیاز کشور را رفع کنیم.

 

وی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس 600 فروند هواپیماهای رژیم بعثی عراق را منهدم کردیم، خاطرنشان کرد: پس از آن دوران هم در اقدامات مختلفی دست دشمن از تجاوز به حریم هوایی کشور کوتاه شده که زمینه سازی دستگیری عبدالمالک ریگی و همکاری با نیروی هوایی و نهادهای اطلاعاتی، انهدام هواپیمای جاسوسی بدون سرنشین رژیم صهیونیستی، دستگیری تفنگداران و ملوانان انگیسی در خلیج فارس انهدام پهپاد متجاوز آمریکایی از جمله این اقدامات است.

 

*آسمان امن برای زیست اجتماعی

 

رئیس طرح و برنامه پدافند هوایی مرکزی کشور با بیان اینکه امنیت مرزی در همه حوزه ها مهم است، تصریح کرد: آسمان کشور به دلیل گستردگی و ترددهای بالای نیازمند امنیت و رصد بیشتری است و به همین دلیل پدافند هوایی جز اولویت ها کشور است.

 

وی با اشاره به تلاش نهادهای نظامی و امنیتی در تامین امنیت کشور، خاطرنشان کرد: صنایع بزرگ، حساس و نظامی کشور همه در فعالیت هستند و باید حریم هوایی آن ها حفظ شود تا مورد اصابت و حمله متجاوزان قرار نگیرد.

 

سرهنگ صفری آرامش در زندگی مردم جز اولویت ها بیان و کرد و گفت: همت و تلاش نیروهای پدافند هوایی برای تامین امنیت آسمان کشور بکارگرفته شده و در این مسیر تعاملات نظامی نیز برقرار است.

 

کد خبر 1090926

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha