تفاهم نامه بستری بیماران کرونایی در ساختمان قدیم سازمان منطقه آزاد اروند منعقد شد

با توجه به شرایط ناشی از بیماری کرونا و روند افزایشی مبتلایان کووید ۱۹ تفاهم نامه بستری بیماران کرونایی در ساختمان قدیم سازمان منطقه آزاد اروند انعقاد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، پیرو شیب تند و افزایشی موارد ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در جنوب غرب خوزستان و همچنین تکمیل ظرفیت بیمارستان های شهرستان های آبادان و خرمشهر، عصر امروز (جمعه ۱۲ شهریور) طی آئینی با حضور سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند و رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان تفاهم نامه بستری بیماران مبتلا به کرونا در ساختمان سابق محل استقرار سازمان منطقه آزاد اروند انعقاد شد.

 

«حسین گروسی» در این آئین با اشاره به مسئولیت های اجتماعی سازمان منطقه آزاد اروند اظهار کرد: در راستای اجرای مسئولیت های اجتماعی، ساختمان قدیم این سازمان (هتل آبادان سابق) به بستری بیماران کرونایی اختصاص داده می شود.

 

سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند افزود: تاکنون نیز حدود یک هزار میلیارد ریال برای تجهیز و راه اندازی بخش های درمانی و بیمارستانی منطقه از طریق این سازمان هزینه شده و فکر می کنم هیچ ارگان و سازمانی تا این حد پیشرو ارائه خدمات در این خصوص نبوده است.

 

وی با بیان اینکه امروز شاهد هستیم به دلیل شیوع بیماری کرونا ترددها به منطقه کمتر و کسب و کارها تعطیل شده است تصریح کرد: هزینه در مقوله سلامت را سرمایه گذاری می دانیم و امیدواریم با حمایت های در حال انجام، شاهد افزایش درآمدها و رونق کسب و کار در منطقه باشیم.

 

گروسی بر لزوم اهمیت و ضرورت همکاری بین بخشی برای کاهش روند ابتلای بیماری کووید ۱۹ در منطقه تاکید کرد و ادامه داد: انجام مسئولیت های اجتماعی را وظیفه خود می دانیم به همین دلیل علاوه بر هزینه هایی که تا به امروز در زمینه سلامت به انجام رسانیدم، امروز نیز طی این تفاهم نامه ساختمان قدیم این سازمان (هتل آبادان سابق) را برای بستری بیماران کرونایی در اختیار دانشگاه علوم پزشکی آبادان قرار می دهیم.

 

وی اضافه کرد: ما برای ریشه کن شدن این بیماری و سیر نزولی آن در منطقه از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.

 

سرپرست سازمان منطقه آزاد اروند به پیگیری های این سازمان برای توسعه گردشگری سلامت و توریست درمانی در منطقه اشاره کرد و گفت: در راستای جذب سرمایه گذار و توریسم درمانی به دنبال آن هستیم که اروند تبدیل به قطب و مرجع سلامت منطقه شود و نگاهمان به کشورهای حاشیه خلیج فارس به ویژه جنوب عراق با جمعیتی بالغ بر هشت میلیون نفر است.

 

وی با بیان اینکه به دنبال آن هستیم تا منطقه اروند را به عنوان شهر سلامت، پایلوتی برای جذب کسانی که به دنبال توریسم درمانی هستند، تبدیل کنیم عنوان کرد: در مراسم سوم خرداد سال جاری که وزیر بهداشت و درمان در منطقه حضور داشتند، پیشنهاد دادم که به ما اجازه داده شود حداقل هر نوبت ۲۰۰ هزار دوز واکسن برای ایمن سازی مردم وارد منطقه کنیم که امیدوارم با اجرای این هدف هر چه سریع تر شاهد ریشه کنی این بیماری در منطقه باشیم.

 

گروسی واکسیناسیون عموم مردم این منطقه را عاملی برای معرفی اروند به عنوان شهر سلامت دانست و تاکید کرد: اگر تمام مردم منطقه در برابر ویروس کرونا واکسینه شوند می توان اروند را به عنوان شهر سلامت معرفی کرده و می توانیم انواع واکسن های داخلی و خارجی را وارد کنیم تا از اقصی نقاط کشور و همچنین کشورهای همسایه بتوانند برای دریافت واکسن به منطقه آزاد اروند سفر کنند.

 

وی با بیان اینکه گرچه این منطقه وظیفه تجاری و اقتصادی دارد اما در راستای مسئولیت های اجتماعی همیشه پیشگام بوده است یاد آور شد: امیدوارم همه سازمان ها و مجموعه ها در این خصوص به وظایفشان عمل کنند تا با هم افزایی بیشتر از این بحران و بحران های پیش رو به سلامت عبور کنیم.

 

کد خبر 1090928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha