حزب الله لبنان ارتحال «سید محمد سعید حکیم» را تسلیت گفت

حزب الله لبنان ارتحال آیت الله العظمی سید محمد سعید حکیم را تسلیت گفت و فقدان آن را ضایعه ای بزرگ برای جهان اسلام دانست.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «العهد»، به دنبال درگذشت آیت الله سید محمد سعید حکیم، حزب الله لبنان در بیانیه ای ارتحال این مرجع بزرگ و فقیه و عالم آیت الله العظمی سید محمد سعید حکیم را تسلیت گفت.

 

در این بیانیه آمده است: ارتحال آیت الله حکیم ضایعه ‌ای برای جهان اسلام است. ایشان عمر بابرکت خود را در راه دین حنیف و ارتقای جایگاه حوزه‌های دینی و مسائل جهان اسلامی سپری کرد.  

 

در ادامه این بیانیه آمده است: ما در حزب ‌الله معتقدیم که این مصیبت رخ داده ضایعه‌ ای بزرگ برای جهان اسلام است. ایشان دانشمند بزرگی بود که در طول عمر خود مسئولیت‌ های مهمی را در دفاع از حق برعهده گرفت و سال‌های بسیاری در مقابله با ظلم و بی‌عدالتی  به امت اسلام و به خصوص عراق از سوی رژیم سابق بعث در این کشور رنج و سختی کشید و کتابخانه اسلامی را هم با تألیفات و پژوهش‌های خود غنی کرده است که ذخیره‌ای برای طالبان علم، معرفت و مقاومت خواهد بود.

 

ما این ضایعه را به صاحب عصر امام زمان (عج) و همچنین به مراجع عظام و خانواده فقید و صلاب و مریدان وی تسلیت می گوییم.

 

شبکه تلویزیونی «الفرات» عراق عصر جمعه گزارش داد که آیت الله محمد سعید حکیم بر اثر سکته قلبی ناگهانی دار فانی را وداع گفته است.

 

آیت الله محمد سعید حکیم فرزند محمد علی الحکیم، از روحانیون بزرگ عراق و ساکن نجف اشرف بود. وی نوه دختری سیدمحسن حکیم، مرجع فقید در قرن چهاردهم قمری، است.

کد خبر 1091029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha