تربیت جوانان در مکتب حاج  قاسم سلیمانی از اولویت های کاری در مساجد ملایر

حجت الاسلام نجفی گفت: یکی از اهداف ما این است که در راستای برنامه های گام دوم انقلاب گام برداشته و جوانانی در مکتب حاج قاسم سلیمانی تربیت کرده و در واقع مساجد ما مراکز تربیتی باشند.

«حجت الاسلام روح الله نجفی» در گفت‌وگو با خبرنگار شبستان در ملایر، در شهرستان ملایرگفت: مسجد قدمتی به اندازه خود اسلام دارد و اولین مسجد با ورود پیامبر اسلام به مدینه پایه‌گذاری شد.

مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر با بیان اینکه  مسجد در اسلام، قلب تپنده حیات دین اسلام و جایگاه پیوند آسمان و زمین است و انسان به عنوان اشرف مخلوقات در آن رشد و تکامل می ‌یابد افزود:  اگرچه مساجد، از نخستین نهادهایی هستند که در صدر اسلام و به هنگام هجرت رسول اکرم (ص) از مکه به مدینه شکل گرفته اند ولی در قرآن، مسجد به معنای اعم نیایشگاه خداوند به کار رفته است.

 وی افزود: امام راحل نیز در خصوص ارزش و اهمیت جایگاه مسجد  می فرمایند که مساجد باید مرکز تربیت صحیح باشد و اشخاصی که در مسجد می روند باید تربیت های اسلامی را فرا گیرند لذا نباید مساجد را خالی بگذارید.

  وی یادآور شد : طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی  نیز نیز مساجد به عنوان پایگاه دین، عبودیت و معرفت بوده  و مساجد باید برای جوامع اسلامی منشا و سرآغاز حرکات بزرگ و برکات ماندگار باشند.

وی با بیان اینکه امروز باید هدف گذاری ما در جهت جذب جوانان و نوجوانان با مساجد باشد افزود: در صورت حضور پرشور در مساجد می توانیم بسیاری از فعالیت های فرهنگی و هنری را دنبال کنیم که این هدف گذاری نیازمند حضور امام جماعت فعال و پیشوا است تا بتواند با برنامه های خود و حمایت هایی که دارد این مسیر گام بردارد.

وی با بیان اینکه  گفت: بسیاری از مساجد در سطح کشور فعال هستند که باید با ارائه این الگوها به مساجد دیگر در مسیر فعال شدن تمامی مساجد حرکت کنیم افزودک شهرستان ملایر دارای  382 مسجد  است که که از این تعداد 75 مسجد در شهر و ما بقی در سطح روستاهای شهرستان هستند.

 مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر با اشاره به در حال حاضر 101 امام جماعت  در مساجد شهرستان فعالیت دارند گفت: در این  زمینه  در 20 مسجد شهرستان نماز صبح، ظهر و عصر و مغرب و عشا به صورت جماعت برگزار می‌شود.

وی با اشاره به پوییایی مساجد شهرستان در راستای برگزاری نماز جماعت گفت:  در بسیاری از مساجد نیز دو وعده و در برخی مساجد نیز حداقل یک وعده نماز جماعت برگزار می‌شود که در تلاش هستیم بتوانیم وعده های نماز جماعت را در مساجد گسترش دهیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بسیار از امور مساجد به اداره تبلیغات اسلامی واگذار شده  گفت:در واقع یکی از اهداف و برنامه های ما با همکاری امام جماعت مساجد  کادر سازی و ترویج مسائل فرهنگی و تربیتی در مساجد شهرستان است.

وی افزود:  در این زمینه یکی از اهداف ما این است که امام جماعت و هیات امنای مسجد  در راستای برنامه های گام دوم انقلاب گام برداشته و جوانانی  در مکتب حاج قاسم سلیمانی  تربیت کرده و در واقع مساجد ما مراکز تربیتی باشند.

 وی تشکیل و تقویت برنامه های فرهنگی، دینی و تربیتی، ، اجتماعی با همکاری هیات امناو همچنین بسیج را از دیگر اولویت های کاری اداره تبلیغات اسلامی ملایر در مساجد دانست و افزود: در واقع در حال رایزنی هستیم تا بتوانیم با همکاری  شهرداری و شورای شهر  یک منابع پایداری را در جوار مساجد ایجاد کنیم.

نجفی تصریح کرد: در ابن راستا با این طرح در واقع می خواهیم  فروشگاههای فرهنگی و اقتصادی در جوار مساجد منابعی  پایدار برای تامین مخارج مساجد بوده  تا علاوه بر پویایی مساجد جذب بیشتری و حداکثری مردم را در همه برنامه های مساجد داشته باشیم.

 وی در ادامه با اشاره به این در هفته جهانی مساجد نیز اداه تبلیغات اسلامی ملایر نیز برنامه های را داشته گفت:  تجلیل از ارکان مساجد و حضور در مسجد از جمله این برنامه ها بوده است.

وی یادآور شد: در این زمینه مسئولان اداره  تبلیغات اسلامی ملایر در با حضور در 20 مسجد شهرستان از هیات امنا، امام جماعت  و خادمان مساجد تجلیل کردند.

کد خبر 1091066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha