یک و میلیون و ۲۵۰ هزار گلستانی مشمول دریافت واکسن کرونا هستند

کبیر گفت: در استان گلستان یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر مشمول دریافت واکسن کرونا هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «محمدجواد کبیر» امروز(شنبه ۱۳ مهر) در جلسه استانی ستاد مقابله با کرونا اظهار کرد: یک میلیون و 250 هزار نفر از مردم استان گلستان مشمول دریافت واکسن کرونا هستند و با احتساب دو نوبت واکسن انتظار داریم دو و نیم میلیون دوز واکسن در گلستان تزریق شود.

 

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی گلستان ادامه داد: کاهش بروز و شیوع کرونا در کشور از جمله گلستان نشانه خوبی است اما با توجه به سپری پنج پیک کرونا باید اقدامات و کارهایی انجام دهیم که مانع بروز پیک ششم کرونا شویم و یا وقوع پیک ششم را طولانی تر کنیم.

 

وی تصریح کرد: خوشبختانه موانع ورود واکسن به کشور برطرف شده و امیدوارم در مهرماه شاهد بهره برداری بیشتر واکسن های داخلی باشیم و در صورت تحقق این مهم ضریب تأمین و پوشش واکسن ها به میزان قابل توجهی افزایش می یابد.

 

کبیر گفت: در همه شهرستان ها باید جمعیت مشمول دریافت واکسن به ویژه گروه های سالمند و بالای 50 سال که هنوز واکسن را دریافت نکردند شناسایی شوند و در اسرع وقت نسبت به تزریق واکسن به این افراد اقدام شود.

 

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی گلستان افزود: لامبدا سرایت پذیری کمتری دارد اما مرگ و میر آن بالاتری است و اگر این نوع ویروس با ویروس دلتا ترکیب شود نگران کننده است لذا برای بازگشایی مدارس باید تمامی عوامل فعال در مدرسه واکسن تزریق کرده باشند و ایمنی لازم ایجاد شده باشد.

 

وی متذکر شد: گرچه در حال حاضر آمار بیماران مبتلا به کرونا رو به کاهش است اما مردم همچون گذشته باید نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی حساس باشند و با وجود دریافت واکسن نیز نسبت به رعایت پروتکل ها بی توجه نباشند.

 

 

کد خبر 1091144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha