همایش سه ساله‌های حسینی امسال همزمان با ایران در ۴ کشور برگزار می‌شود

مدیر ستاد مرکزی هیات رزمندگان اسلام گفت: همایش سه ساله‌های حسینی امسال ۲۱ شهریور همزمان با ایران در ۳ کشور دیگر برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، «علی اکبر مداحی» امروز در نشست خبری همایش جهانی سه ساله‌های حسینی که در ستاد مرکزی هیات رزمندگان برگزار شد، گفت: همایش سه ساله‌های حسینی امسال  روز ۲۱ شهریور مصادف با پنجم ماه صفر همزمان با سالروز وفات حضرت رقیه(ع) از ساعت ۱۶ تا ۱۷ با حضور هزار نفر از مادران و دختران ۲ تا ۵ سال در حرم امام راحل برگزار خواهد شد.

مداحی با بیان اینکه همزمان با این مراسم در ایران که به صورت مستقیم از شبکه پویا پخش زنده دارد، در شهر کربلا، حرم حضرت رقیه(ع) در سوریه و شهر بیروت در لبنان نیز برنامه هایی برگزار می شود. عنوان کرد: همایش سه ساله های حسینی از سال ۸۰ به همت هیات پیروان عترت واحد خواهران هیات رزمندگان اسلام در مهدیه تهران آغاز شد و تا امروز ۲۰ سال است که همه ساله برگزار می شود که به مرور به سایر استان‌ها و شهرستان‌ها هم توسعه یافت.

 

 مدیر ستاد مرکزی هیات رزمندگان اسلام با بیان اینکه سال ۹۸ این همایش در ۳۰۰ شعبه از هیات رزمندگان اسلام و ۴۰۰ نقطه از هیات‌ها، مساجد، حسینیه‌ها و مراکز فرهنگی برگزار شد، اظهار کرد: طی سال ۹۹به علت شیوع ویروس کرونا این همایش به صورت مجازی و با حضور ۳۰ شعبه از هیات‌ها برگزار شد. امسال هیات رزمندگان از مساجد، هیات‌ها و مراکز فرهنگی دعوت می‌کند که برگزاری این مراسم به صورت محدود و مجازی باشد.

وی افزود: در همایش سه‌ساله‌های حسینی برنامه‌های متنوع و کودکانه متناسب سن دختران ۲ تا ۵ سال اجرا می شود، هدف از برگزاری این همایش آموزش فرهنگ عاشورا، مقاومت، شهادت و ایستادگی مقابل دشمن توسط کارشناسان و مادران برای دختران است.

 

مداحی با بیان اینکه در راستای تهیه لباس‌های کودکانه همایش با مشکل مواجه هستیم، اظهار کرد: تعدادی محدودی لباس برای برخی هیات‌ها تهیه شده و نیاز است که خیران در این مسیر ما را یاری دهند. علاقه‌مندان و خیران محترم می‌توانند مبالغ خود را به شماره کارت ۶۲۷۳۸۱۱۱۴۶۴۳۸۰۵۳ به نام هیات رزمندگان نزد بانک انصار واریز نمایند.

مدیر ستاد مرکزی هیات رزمندگان اسلام، گفت: امسال در این همایش حجت الاسلام امیر اخوان معروف به عمو اخوان به سخنرانی و اجرا خواهند پرداخت.

 

در ادامه نشست زهرا ساکت معاون هیات پیروان عترت کشوری رزمندگان اسلام طی سخنانی با اشاره به برنامه‌های متنوع بخش خواهران، بیان کرد: همانگونه که نوجوانان عاشورایی برای پسران راه‌اندازی شده، برای دختران نیز نوجوانان فاطمی بین سن ۱۰ تا ۱۶ سال برنامه‌هایی در نظر گرفتیم که برگزار خواهد شد.

همچنین در بخش دیگر این نشست فاطمه گنجی مسئول هیات پیروان عترت تهران با اشاره به اهداف برگزاری این همایش اظهار کرد: ترویج فرهنگ غنی عاشورا برای کودکان در همایش سه ساله‌های حسینی از مهمترین اهداف این همایش محسوب می‌شود.

گنجی افزود: در راستای آشنایی کودکان با فرهنگ عاشورایی ضمن ضمن تربیت روحانیونی در حوزه اجرایی کودک، با اهدای بسته‌های فرهنگی به دختران تلاش کردیم که با فرهنگ حجاب نیز آشنا شوند.


 

کد خبر 1091239

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha