از رسیدگی بچه‌های مسجد به ایتام تا استمرار نهضت مواسات با یاد باب‌الحوائج (ع)

کانون شهید آقایی یکی از کانون‌های فعال استان البرز است که در محورهای تجلیل از نخبگان، طرح ایتام و تقدیر از ستایشگران اهل بیت(ع) و ایجاد مراکز نیکوکاری توانسته خدمات چشمگیر مسجدی را به عموم مردم ارائه کند.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، کانون شهید آقایی مسجد باب الحوائج(ع) اسلام آباد استان البرز یکی از کانون های فرهنگی هنری فعال در این استان است که در محورهای مختلف فرهنگی، مذهبی، مهدویت، کمک های مومنانه فعالیت های گسترده ای انجام داده است.

 

 کانون شهید آقایی از ابتدای تاسیس رویکرد فعالیتی خود را در طول سال در سه محور همایش سه ساله های حسینی، ویژه برنامه های مهدوی، تجلیل از جوانان نخبه، اکرام ایتام پایه ریزی کرده است.

 

«علی شریعتی»، در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان،با اشاره به محور فعالیت های کانون فرهنگی هنری شهید آقایی گفت: کانون شهید آقایی در حوزه مهدویت فعالیت ها و برنامه های گسترده ای انجام داده است که می توان به ویژه برنامه «رایحه انتظار» با هدف تجلیل از مهدی یاوران و مهدی باوران و همچنین برگزاری دوره های مهدویت ویژه نوجوانان و جوانان اشاره کرد.

 

 از دیگر محورهای فعالیتی کانون شهید آقایی اجرای طرح «ایتام» است که همه ساله در ماه  مبارک رمضان اجرا می شود، به گفته مدیر کانون فرهنگی هنری شهید آقایی مسجد باب الحوائج(ع) این دوره ها با هدف کمک رسانی به اقشار محروم در این مسجد اجرا می شود.

 

 

 

یکی دیگر از محورهای فعالیتی این کانون فرهنگی هنری تجلیل از نخبگان جوان مسجدی است که در مدارس، کتابخانه ها،پارک های علم و فناوری مشغول به فعالیت هستند، به گفته مدیر کانون فرهنگی هنری شهید آقایی، همه ساله ۱۴ نفر ازنخبه های مسجد فعال در این مراکز مورد تقدیر قرار می گیرند. همچنین دو سال یکبار همایش «سه ساله های حسینی»، همزمان با سالروز شهادت حضرت رقیه(س) برگزار می شود و در این همایش،  از مداحان،شاعران و خادمان حسینی و ستایشگران اهل بیت(ع) که در عزاداری  ماه محرم زحماتی کشیده اند،تقدیر به عمل می آید.

ظرفیت های کانون فرهنگی هنری شهید آقایی متناسب با نیازهای محله اسلام آباد در جهت رفع محرومیت، تدوین برنامه ها و همایش های آئینی و مراسم های ملی و مذهبی است. به طوری که پس از شیوع بیماری کرونا و در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر رزمایش مواسات و کمک های مومنانه در طول دو سال گذشته در ۵ مرحله ۱۰۰ بسته معیشتی میان اقشار محروم توزیع گردید. شریعتی با اشاره به اینکه در ماه محرم ۵ هزار غذا میان اقشار محروم و کارتن خواب و نیز مناطق آسیب پذیر با عنوان «نذر حسینی» توزیع نمودیم، افزود:یکی دیگر از طرح های حمایتی این کانون از نیازمندان طرح ابرار است که این طرح با هدف کمک رسانی و خدمت رسانی از اقشار نيازمند و آسيب پذير درمناطق محروم انجام شد. ضمن اینکه این کانون در قالب توزیع بسته های فرهنگی نیز تحت عنوان کودکان و عاشورا،شهدای حرم برای آنها خوراک فرهنگی تهیه کرد.

 

 

 

 

وی با اشاره به  فعالیت مرکز نیکوکاری در جوار مسجد افزود: این مرکز نیکوکاری با هدف حمایت از اقشار مستضعف و محروم راه اندازی شده است و در محورهای محرومیت زدایی، بهداشتی، درمانی، معیشتی، کمک هزینه تحصیل، ازدواج، خدمات عمرانی و تعمیرات خانواده های محروم فعالیت می کند. این مرکز نیکوکاری در بحث حمایت و جمع آوری کمک های مردمی برای مردم زلزله زده و‌ آسیب دیده سی سخت نیز برنامه های قابل توجه ای انجام می دهد.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری شهید آقایی توزیع و اهدای عروس حجاب میان کودکان،توزيع پازل تمثال شهيد سليماني بين کودکان،توليد کليپ تخصصي روز شهداي مدافع حرم،پويش دستبوس مادرم،دوره های قصص قرآنی،تکريم از مادران وهمسران شهدا را بخش دیگری از رویکردها و برنامه های کانون شهید آقایی نام برد و گفت: ویژه برنامه یلدای مهربانی،طرح توزيع نذورات فاطمي،پويش همدلي تحصيل،پویش ایران همدل،طرح شادمانه اهدا هديه به کودکان مناطق محروم،چاپ بسته آموزشي قبل از ازدواج،چاپ بسته آموزشي فرزند پروري  بخش دیگری از رویکردها و برنامه های این کانون فرهنگی هنری است.

 

 

 

عيادت از سالمندان کهريزک،برگزاري مسابقه قهرمان من،فراخوان اولين سوگواره ادبي هنري سردار دلها، برگزاری نشست بصيرتي آمريکا شيطان بزرگ، مسابقه فرهنگی گام دوم انقلاب،جشنواره کريم اهل البيت (ع) بخش دیگری از فعالیت های کانون شهید آقایی مسجد باب الحوائج(ع) است.

 

 

کد خبر 1091279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha