تعاونی‌ها ریل خوبی برای تولید و توزیع عادلانه و حذف دلالی است

آیت الله عبادی با اشاره به اینکه قانون اقتصادی کشور ما بسیار جامع است، گفت: تعاونی ها ریل خوبی برای تولید و توزیع عادلانه و حذف دلال ها هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، آیت الله «سیدعلیرضا عبادی» امروز (۱۴شهریور) در دیدار با اعضای ستاد بزرگداشت هفته تعاون خراسان جنوبی اظهار کرد: قانون یک ریل حرکت است و قانون اساسی کشور را بسیار خوب و پرظرفیت در بخش اقتصاد نوشته شده است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: در گذشته بلوک شرق اقتصاد دولتی داشت و به لوازم آن مشاهده کردید که چه آسیب‌هایی به جامعه بشری زد و در نهایت فرو ریخت.

 

وی ادامه داد: اقتصاد بلوک غرب نیز خصوصی است به گونه ای که ۹۹ درصد ثروت در دست یک درصد جامعه است و این بدبختی هایی که در جهان به وجود آمده نتیجه آسیب های این نوع اقتصاد است.

 

آیت الله عبادی با بیان اینکه قانون اساسی به صورت معقول اقتصاد دولتی و بخش خصوصی را قانون گذاری کرده است، افزود: همچنین سهم بخش تعاون نیز در قانون اساسی دیده شده است.

 

امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه قانون اقتصادی کشور ما بسیار جامع است، تأکید کرد: اما مهمتر از قانون، اجرا و بهره برداری از آن مطابق با نظر قانونگذار است.

 

وی با بیان اینکه تعاونی ها ریل خوبی برای کارهای جمعی تحت حمایت دولت است که برای تولید و توزیع همراه با شیوه عادلانه است که اگر انجام شود بسیاری از واسطه ها حذف می شود، اما همه این ها قانون است که باید اجرای درستی هم داشته باشد، اگر قانون درست اجرا نشود کرامتی ندارد.، عنوان کرد: بخش خصوصی هم در عین حالی که باید پشتیبانی شود اما نباید رانت و نور چشم و ارتباطات خاص باشد.

 

آیت الله عبادی با اشاره به واگذاری نادرست شرکت های دولتی به بخش خصوصی، تصریح کرد: آنچه را که روح قانون است اگر درست اجرا شود قانون اساسی ما کاملترین قانون در این جهت است و معایب قانون اقتصادی غرب و شرق را ندارد.

 

 

کد خبر 1091441

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha