پیش ثبت نام زائران اربعین حسینی از فردا آغاز می شود

میرقاسم پور از پیش ثبت نام زائران اربعین حسینی از ساعت ۹صبح فردا (دوشنبه ۱۵ شهریور) خبر داد.

«سیدعلی میرقاسم پور» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: پیش ثبت نام از متقاضیان زیارت کربلای معلی در اربعین حسینی از ساعت 9 صبح فردا (دوشنبه 15 شهریور) آغاز می شود و تا روز (جمعه 19 شهریور) ادامه دارد.

 

مدیر حج و زیارت گلستان افزود: پیش ثبت‌نام از متقاضیان زیارت اربعین حسینی با رعایت کامل شرایط و دستورالعمل های بهداشتی و صرفا از بین افرادی که فاقد بیماری های زمینه ای بوده و دو دوز واکسن کرونا را تا پایان هفته جاری روز (جمعه ۱۹ شهریور) دریافت کرده باشند، از طریق سامانه سماح به آدرس Samah.haj.ir انجام می شود.

 

وی ادامه داد: این سامانه به سامانه وزارت کشور و ثبت احوال متصل است و استعلام های لازم در خصوص وضعیت سلامت متقاضیان (بیماری های زمینه ای و غیره) و اخذ تایید تزریق هر دو دوز واکسن کرونا از وزارت بهداشت انجام خواهد شد.

 

میرقاسم پور اظهارداشت: پیش ثبت نام انجام شده به منزله انجام قطعی سفر اربعین نیست و انجام سفر مشروط به موافقت دولت عراق و شرایط اعلامی از سوی آن کشور است و ثبت نام قطعی پس از موافقت رسمی دولت عراق انجام خواهد شد.

 

وی گفت: پس از انجام این مراحل، اسامی واجدین شرایط در سامانه سماح و نیز از طریق ارسال پیامک اطلاع رسانی خواهد شد و اعزام افراد فاقد شرایط مقدور نیست.

 

مدیر حج و زیارت گلستان افزود: بر اساس پیش بینی صورت گرفته، اعزام زائران اربعین به صورت هوایی انجام خواهد شد.

 

وی تاکید کرد: با توجه به بسته بودن مرزها، افراد به هیچ وجه به مرزهای کشور مراجعه نکنند و تحت تاثیر اخبار کذب منتشر شده در فضای مجازی قرار نگیرند و هر گونه اخبار را از طریق رسانه های رسمی پیگیری کنند.

 

کد خبر 1091530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha