مرحله استانی مسابقات قرآن کریم در آذربایجان شرقی برگزار شد

مرحله استانی چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم در آذربایجان شرقی با حضور ۱۵۵ منتخب مرحله شهرستانی در اداره کل اوقاف و امور خیریه استان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، مرحله استانی چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم در آذربایجان شرقی از یازدهم شهریور ماه جاری با حضور ۱۵۵ منتخب مرحله شهرستانی در مدت ۲ روز در تالار قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان برگزار شد.

بخش حضوری این مسابقات در رشته‌های قرائت، ترتیل، حفظ کل، حفظ ۲۰ جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ پنج جزء و اذان برگزار شد و مسابقات رشته‌های دعاخوانی و تواشیح نیز به صورت ضبط آثار، برگزار و برای داوری به سازمان مرکزی اوقاف در تهران ارسال شد.

حجت‌الاسلام «سیدعلی فقیه»، رییس دفتر امام جمعه تبریز در اختتامیه این مسابقات با بیان اینکه یکی از ملزومات هر جامعه در طول تاریخ معاصر، ایجاد سلامت اجتماعی و فردی بوده است، اظهار داشت: طی دوران‌های مختلف، هیچ عامل موثر و زمینه‌ای به جز انس با قرآن کریم برای تحقق این امر وجود نداشته است.

وی خاطرنشان کرد: امروزه یکی از نیازهای ضروری آحاد مختلف جامعه که حتی شخصیت بزرگ اسلام، پیامبر اکرم(ص) نیز از آن مستثنی نبودند، نگاه به نقش قرآن و عترت در فرهنگ سلامت جامعه است.

فقیه گفت: معتقدیم قرآن کریم در ایجاد سلامت روان جامعه، نقش خود را ایفا کرده و اگر ناملایمات و نارسایی‌هایی هم وجود دارد، مردم به برکت قرآن، از یک اطمینان خاطر قابل توجهی برخوردار هستند که باعث می‌شود این ناملایمات قابل حل باشند.

وی ادامه داد: استان آذربایجان ‌شرقی در سایه تلاش چهره های قرآنی و مؤسسات فعال در این عرصع، گام‌های بزرگی در مسیر انس مردم با کلام الله برداشته که مایه مباهات است و برگزاری چنین رویدادی نیز عصاره‌ای از حرکت‌های بزرگی قرآنی استان شامل می‌شود.

کد خبر 1091648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha