شبکه یکپارچه پدافند هوایی کشور با تدبیر رهبر انقلاب طراحی شده است

آل هاشم گفت: شبکه یکپارچه پدافند هوایی کشور، مجموعه‌ای است که جهت فرماندهی و کنترل بر عملیات کلیه یگان‌ها و تجهیزات پدافند هوایی کشور طراحی شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین «سیدمحمدعلی آل‌هاشم» امروز در دیدار با فرماندهان یگان‌های ارتش مستقر در استان اظهار داشت: اهمیت پدافند هوایی و نقش این نیرو در مقابله با تهدیدات هوایی دشمنان طی چهار دهه گذشته بر کسی پوشیده نبوده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که وظیفه پدافند هوایی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تنها حفظ و حراست از محدوده هوافضا پایگاه‌های شکاری نیروی هوایی بود، خاطرنشان کرد: بعد از پیروزی انقلاب و شروع جنگ تحمیلی، این نیرو همان ماموریت را دنبال کرد و در کنار آن ماموریت‌های تاکتیکی را نیز عهده دار شد.

وی با اشاره به اولویت قرار دادن پدافند هوایی کشور برای مواجهه با تهدیدات دشمن از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: شبکه یکپارچه پدافند هوایی کشور، مجموعه‌ای است که جهت فرماندهی و کنترل بر عملیات کلیه یگان‌ها و تجهیزات پدافند هوایی کشور طراحی شده است.

آل هاشم با اشاره به توانمندی‌های راداری و دیده‌بانی پدافند هوایی کشورمان تصریح کرد: کشف و رهگیری انواع هواپیماهای رادارگریز یکی از فعالیت‌های چشمگیر این نیرو است و در این زمینه توانمندی‌های راداری ما در حدی است که نقطه کور راداری در کشور وجود ندارد و روز به روز هم در حال تقویت می‌باشد.

امام جمعه تبریز به نقش حیاتی و عملکرد درخشان پدافند هوایی در دوران هشت سال دفاع مقدس و در عملیات‌های مختلف اشاره کرد و گفت: فعالیت‌های شبانه‌روزی و مداوم مجموعه یگان‌های پدافند هوایی در تأمین امنیت هوایی نقاط حساس و حیاتی کشور، مراکز تولید و صادرات نفتی کشور، جزایر خارک، اسکله‌های مستقر در خلیج فارس، مناطق اهواز و جنوب، مرکزی و دفاع بیش از مراکز اقتصادی، سیاسی، نظامی و غیره در طول هشت سال دفاع مقدس و مقابله با حملات هوایی ارتش رژیم بعث که به جدیدترین هواپیماها و سلاح ها مجهز بود از نقش های اساسی پدافند هوایی در هشت سال دفاع مقدس است.

وی با بیان اینکه پدافند همیشه خط مقدم است، خاطرنشان کرد: انجام هرگونه عملیات نیروهای سطحی زمینی و دریایی و عملیات برون‌مرزی هوایی با پشتیبانی پدافند هوایی انجام می‌شد که به‌واسطه همین سابقه و نقش حیاتی است که فرمانده معظم کل قوا نیز می‌فرمایند؛ اگر حادثه‌ای برای کشور پیش بیاید اولین مرکزی که باید فعالیت کند، قرارگاه پدافند هوایی است.

کد خبر 1091284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha