تدبر بر مفاهیم مقدمه عمل به رهنمودهای قرآن است

قره‌شیخلو گفت: آخرین مرحله انس با قرآن، تلاش برای تبدیل فهم از قرآن به عمل و رفتار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «مهدی قره‌شیخلو» امروز در اختتامیه مرحله استانی چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن اوقاف آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: رهبر انقلاب بارها بر مسأله انس و تدبر در آیات قرآن تأکید داشته اند.

رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور خاطرنشان کرد: عبارت انس با قرآن به دفعات بسیاری نیز از زبان رهبر معظم انقلاب بیان شده که نشان دهنده‌ اهمیت این موضوع است. هر انسانی که به سه کار مداومت داشته باشد و سه گام را بردارد، می‌تواند مدعی انس با قرآن باشد.

وی خاطرنشان کرد: اولین پله برای رسیدن به این هدف، ارتباط مستمر و روزانه با ظاهر قرآن کریم است و پله‌ی دوم نیز مربوط به تدبر و تامل مستمر بر مفاهیم این کتاب الهی در کنار خواندن روزانه‌ی آن می‌شود.

قره‌شیخلو تاکید کرد: با استناد به آیات قرآن در خصوص تاثیرات قرائت روزانه قرآن، می‌توان گفت که هر کسی بتواند به‌صورت روزانه قرآن را قرائت کند، این قرائت تا حد زیادی او را در برابر انحرافات دنیوی مصون نگه می‌دارد و ثمرات تدبیر نیز تلاش برای فهمیدن قرآن بوده و نشانه و نتیجه آن، افزایش ایمان است، که به همین خاطر بحث مفاهیم و تسلط حافظان و قاریان به مفاهیم قرآنی در مسابقات قرآنی دو سال اخیر مورد توجه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه آخرین مرحله انس با قرآن، تلاش برای تبدیل فهم از قرآن به عمل و رفتار است، گفت: با طی کردن هر سه مرحله انس با قرآن یعنی خواندن خوب، تدبر خوب و تبدیل مفاهیم آن به عمل و رفتار در جامعه، می‌توان گفت که جامعه ما قرآنی بوده و فکر و رفتار مردم نیز منطبق بر قرآن است.

رییس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با تاکید بر این‌که چهره‌های قرآنی باید برای شیرینی ذائقه مردم به فهم نسخ قرآنی تلاش کنند، افزود: کسانی اهل نجات هستند که فکر و عملشان مزین به قرآن باشد.

کد خبر 1091651

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha