بالاترین پذیرش دانشجو معلم به دانشگاه فرهنگیان سیستان و بلوچستان اختصاص دارد

رئیس دانشگاه فرهنگیان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه هم اکنون رتبه دوم و هشت کنکور سراسری، دانشجوی ما است، گفت: بالاترین پذیرش دانشجو معلم به دانشگاه فرهنگیان سیستان و بلوچستان اختصاص دارد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زاهدان، دانشگاه فرهنگیان، دانشگاهی برای تأمین، تربیت و توانمندسازی معلمان و نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش است در این زمینه موفقیت ها را این دانشگاه به دست آورده به طوری در جبران کمبود معلم به خوبی نقش آفرینی نموده است.

 

دانشگاه فرهنگیان هر ساله از طریق کنکور سراسری اقدام به پذیرش دانشجو برای تربیت معلمان مورد نیاز آموزش و پرورش می کند گروه دوم کسانی هستند که ما به آن‌ها مهارت آموزان ماده ۲۸ می‌گوییم. ما در اساسنامه دانشگاه فرهنگیان، بندی با عنوان ماده ۲۸ داریم؛ این ماده شامل همه افرادی می‌شود که از سایر دانشگاه‌های کشور فارغ التحصیل شده‌اند.

 

دکتر منصور نیک پناه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان بیان داشت: استخدام و حقوق بگیر بودن، تفاوت دانشجویان دانشگاه فرهنگیان با دیگر دانشجویان دانشگاه ها است و این دریافت حقوق هر سال افزایش می یابد.

 

رئیس دانشگاه فرهنگیان سیستان و بلوچستان ادامه داد: دانشجوی دانشگاه فرهنگیان سربازی ندارد زیرا دوره خدمت آنها جزء سنوات سربازی به حساب می آید و پس از تعهد خودشان گواهی پایان خدمت به دانشجو داده می شود. 

 

نیک پناه یادآور شد:  از مزایای دیگر دانشجو بودن در دانشگاه فرهنگیان این است که شغل و محل خدمت  دانشجو مشخص است و نیز معلم کدام مقطع و منطقه می شود.

 

وی افزود:  دانشجو در این چهار سال فرصت دارد که با منطقه محل خدمت کاملا ارتباط برقرار کند و آشنا شود.

 

رئیس دانشگاه فرهنگیان سیستان و بلوچستان ادامه داد: هر دانشجویی که وارد دانشگاه فرهنگیان می شود طبق برآورد جهانی 2 هزار و 400 پرونده قضایی جمع می شود یا خودش خطا نمی کند یا مانع خطای کسی دیگر می شود.

 

نیک پناه با بیان اینکه دانشجو دانشگاه فرهنگیان متعهد به خدمت و مسئولیت است و عناصر نظارتی بر رفتار آنها کنترل دارند، تصریح کرد: ورود به دانشگاه فرهنگیان هم برای خودش شخص نعمت و توفیق و هم برای جامعه بسیار ارزشمند است.

 

وی با اشاره به اینکه در کیفی و کمیت اتفاقات خیلی خوبی در چند سال اخیر در دانشگاه فرهنگیان سیستان و بلوچستان رقم خورده است، افزود:  سال 96 آمار کل ورودی دانشجویان 500 نفر کنکوری و 400 نفر ماده 28 ( دانشجویان استخدامی) ، در سال 97 کنکوری ها هزار و 200 نفر و 800 نفر ماده 28، در سال 98 کنکوری ها هزار و 600 و هزار و ۹۰۰ نفر ماده ۲۸،  در سال 99 کنکوری ها هزار و 800 نفر  و 2 هزار و ۸۰۰ نفر ماده ۲۸  و امسال  2هزار و 800 کنکور و احتمالا ابتدای مهر 3 هزار و 400 ماده 28   خواهند بود. امسال بالاترین رقم ورودی دانشجوی در تاریخ مراکز دانشگاه فرهنگیان را شاهد هستیم.

 

رئیس دانشگاه فرهنگیان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه از تعداد ۲ هزارو ۸۰۰ سهمیه کنکور ۴ هزار نفر برای مصاحبه می آیند، ادامه داد: دانشجویان ثابت ما  8 هزار نفر هستند که از این آمار 5 هزار نفر در سیستان و بلوچستان و سه هزار نفر در دیگر استانها مشغول به  تحصیل هستند زیرا که فضای محدود بود امسال بالاترین رقمی که پذیرفته در کل کشور در استان بوده است و حتی از تهران و خراسان رضوی ما بالاتر هستیم  این در حالی است که  تهران و  سیستان و بلوچستان به ترتیب ۹ مرکز و پردیس و دو پردیس دارند.

 

 نیک پناه تصریح کرد: ما در ماده ۲۸ دانشجوی دکترا داریم که محل خدمت آن در یکی از روستاهای دور افتاده مرزی سراوان است که حاصل حضور این معلم در آن منطقه دست پروردهای خیلی بهتری خواهد بود.

 

وی با بیان اینکه هم اکنون رتبه دوم و هشت کنکور  سراسری دانشجوی ما است، افزود: هم اکنون بیش از 12 رتبه زیر 100 ،دانشجو داریم؛  طبق آمار در مراکز انتخاب رشته و مراکز مشاوره، انتخاب اول برای هر داوطلبی یا پزشکی یا دانشگاه فرهنگیان است.

 

رئیس دانشگاه فرهنگیان سیستان و بلوچستان از استخدام رسمی ۸ هزار دانشجو معلم از طریق کنکور در دانشگاه فرهنگیان استان از  سال ۹۷ تا کنون خبر داد و گفت: تمامی استخدامی های دانشگاه فرهنگیان بومی هستند و قبول شدگان کنکور از خارج از استان نیستند.

 

کد خبر 1091784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha