۲۰۰ مادر باردار در قم واکسن کرونا دریافت کرده‌اند

محبی گفت: واکسیناسیون مادران باردار از اواسط مردادماه امسال طبق ابلاغیه وزارت بهداشت و درمان آغاز شد و تاکنون ۲۰۰ مادر باردار در استان قم واکسن دریافت کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، «سیامک محبی» امروز (دوشنبه 15 شهریور) در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به روند واکسیناسیون کرونا برای مادران باردار گفت: مادران باردار نیز باید واکسیناسیون رو انجام دهند و برنامه‌ریزی برای این امر در استان قم انجام‌شده است.
 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم تصریح کرد: واکسیناسیون مادران باردار از اواسط مردادماه امسال طبق ابلاغیه وزارت بهداشت و درمان آغاز شد و تاکنون 200 مادر باردار در استان قم واکسن دریافت کرده‌اند.
 

وی گفت: مادران باردار نیز باید همانند دیگر همشهریان واکسینه شوند و درخطر بالاتر ابتلا به بیماری نسبت به بقیه نیستند، اما در صورت ابتلا، علائم بیماری در آن‌ها نسبت به زنان غیر باردار در سن مشابه بیشتر خواهد بود.
 

محبی در خصوص نوع واکسن تزریقی به مادران باردار گفت: واکسن توصیه‌شده برای مادران باردار نوع سینوفارم است که در استان موجود بوده و می‌توانند تزریق کنند.
 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: مادران باردار برای تزریق واکسن نیاز نیست که به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند و فقط باید به مراکز خدمات جامع سلامت در محل زندگی خود مراجعه و مراحل را با مراقب سلامت مربوطه طی کنند.

کد خبر 1091791

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha