مرغداری های شیروان جان تازه ای گرفت

مدیر جهاد کشاورزی شیروان گفت: امسال با سرمایه گذاری ۱۲۳ میلیارد ریال مرغداری های این شهرستان جان تازه ای گرفت.

«حسن ایزانلو» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهار کرد: این واحدهای مرغداری در روستای امیرآباد و ورگ از توابع بخش مرکزی با ظرفیت ۸۰ هزار قطعه است که با بهره برداری از آن برای ۱۲ نفر اشتغالزایی ایجاد شده است.

 

مدیر جهاد کشاورزی شیروان عنوان کرد: این شهرستان قطب تولید مرغ در خراسان شمالی است و ۶۸ درصد تولید مرغ استان مربوط به این شهرستان است به طوری که ظرفیت تولید شهرستان در هر دوره ۴۵ روزه، یک میلیون و ۳۴۳ هزار قطعه است.

 

ایزانلو خاطرنشان کرد: شهرستان شیروان ۵۰ واحد مرغ گوشتی با ظرفیت یک میلیون و ۳۸۳ هزار و ۸۴۰ قطعه با جوجه ریزی، ۶ میلیون و ۳۶۴ هزار و ۱۴۳ قطعه در سال دارد.

 

وی تصریح کرد: همچنین امسال سه واحد پرورش گاو شیری در روستای قلعه چه این شهرستان با ۸۶ میلیارد ریال تسهیلات، ظرفیت ۱۵۰ راس با اشتغالزایی ۱۸ نفر انجام شد.

 

وی واحد گوساله پرواری روستای بوانلو با سرمایه گذاری ۱۱ میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال و ظرفیت ۵۰ راس و دو واحد بره پرواری روستای دوین با ۵۸ میلیارد ریال سرمایه گذازی، ظرفیت ۴۰۰ راس و اشتغالزایی سه نفر را از دیگر اقدامات انجام شده امسال در حوزه دام این شهرستان عنوان کرد.

 

شهرستان شیروان با ۱۵۷ هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهر پر جمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد که قطب مهم دامپروری و کشاورزی استان است.

کد خبر 1091795

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha