تهیه غذا در ۱۳۹ آشپزخانه و توزیع در بین نیازمندان

مومنی از تهیه غذا در ۱۳۹ آشپزخانه و توزیع در بین نیازمندان با رعایت پروتکل های بهداشتی خبر داد.

«مجید مومنی» با اشاره به اهمیت کمک به نیازمندان و محرومین به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک، گفت: مردم مومن و ولایتمدار استان مرکزی همواره همدل و همراه با نیازمندان بوده اند و در زمان ها و شرایط مختلف با اهدای کمک های خود به دستگیری از محرومین پرداخته اند.

 

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی به شیوع ویروس کرونا و ایجاد مشکلات برای اقشار مختلف به ویژه اقشار آسیب پذیر جامعه اشاره کرد و افزود: در این ایام مردم استان بیش از گذشته یار و یاور محرومین بودند و با کمک های نقدی و غیر نقدی خود به دستگیری از نیازمندان پرداختند.

 

وی خاطر نشان کرد: دفاتر کمیته امداد و مراکز نیکوکاری در سراسر استان پذیرای کمک های مردمی هستند و خیرین و نیکوکاران می توانند کمک های خود را برای کمک به محرومین به این دفاتر تحویل و یا از طریق غیر حضوری و ورد به سایت به شماره حساب های اعلام شده واریز کند.

 

این مقام مسئول اضافه کرد: کمک های جمع آوری شده در کوتاهترین زمان به دست نیازمندان می رسد.

 

بیش از 24 میلیار کمک های مردمی در طرح اطعام حسینی

 

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی در ادامه با اشاره به اینکه مردم استان مرکزی در طرح اطعام و احسان حسینی تاکنون ۲۴ میلیارد و۱۷۰ میلیون تومان در قالب بسته‌های معیشتی و غذای گرم به نیازمندان کمک کردند، گفت: این کار خیر و نیک مردم استان جای تقدیر و تشکر دارد و امید است همواره شاهد همدلی و همراهی مردم با نیازمندان و محرومین باشیم.

 

این مقام مسئول همچنین به فعالیت آشپزخانه ها طرح اطعام حسینی اشاره کرد و افزود: تاکنون تعداد ۴۵۸هزار و ۷۹۹ پرس غذا در ۱۳۹ آشپزخانه تهیه و با رعایت پرتکل‌های بهداشتی بین نیازمندان توزیع شده است.

 

وی با اشاره به اینکه علاوه بر غذای گرم تعداد ۳۲ هزار و ۷۱۶بسته معیشتی نیز با کمک خیران تهیه و بین نیازمندان توزیع شده است، ادامه داد: خیران می‌توانند برای مشارکت در طرح اطعام و احسان حسینی و اهدای نذورات خود به نیازمندان به صورت غیرحضوری از طریق شماره گیری کد مهربانی #۰۸۶*۸۸۷۷* و واریز وجوه نقدی به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۰۰۰۰۰۶۱۴ اقدام کنند.

 

صندوق امداد ولایت یار و یاور محرومان

 

مومنی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فعالیت صندوق امداد ولایت، به پرداخت ۱۶۰۰ فقره تسهیلات قرض الحسنه توسط این صندوق اشاره کرد و گفت:طی ۴ ماهه امسال این تعداد تسهیلات قرض الحسنه توسط صندوق امداد ولایت با اعتبار ۱۳۹ میلیارد ریال در قالب اشتغال، ودیعه مسکن، درمان و کارگشایی به نیازمندان پرداخت شده است.

 

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی با بیان اینکه صندوق قرض الحسنه امداد ولایت وابسته به کمیته امداد است، افزود: این صندوق با هدف پرداخت حداکثری وام‌ قرض‌الحسنه‌ برای توانمندسازی اقشار ضعیف جامعه، گرفتن کمترین کارمزد در مقایسه با بانک‌ها، مؤسسات مالی و اعتباری و سایر صندوق‌های قرض‌الحسنه شکل گرفته است.

 

این مقام مسئول همچنین از کسب رتبه سوم کشوری در وصول مطالبات خبر داد و اظهار داشت: وام‌های صندوق امداد ولایت به مددجویان با کمترین ضمانت پرداخت می‌شود.

 

وی به اهمیت مشارکت خیران و نیکوکاران به‌منظور سپرده‌گذاری در صندوق امداد ولایت اشاره کرد و گفت: با همکاری خیران و افزایش کمک‌ها و سپرده‌های آنان در صندوق امداد ولایت می‌توان تسهیلات بیشتری به نیازمندان پرداخت کرد.

 

توانمندسازی و ایجاد اشتغال پایدار از اهداف مهم کمیته امداد است

 

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی با اشاره به اینکه توانمندسازی و ایجاد اشتغال پایدار برای افراد تحت پوشش از اهداف مهم کمیته امداد است، گفت: کمیته امداد استان مرکزی در سالی که توسط مقام معظم رهبری به عنوان تولید، مانع زدایی‌ها و پشتیبانی‌ها مزین شده است، شرایط ایجاد اشتغال را برای هم استانی فراهم نموده است.

 

مومنی با بیان اینکه متقاضیان می توانند با مراجعه به سامانه خوداظهاری کمیته امداد ثبت نام و کد رهگیری دریافت نمایند، افزود: انجام خدمت سربازی یا معافیت، سکونت در محله ارائه درخواست، عدم دریافت مستمری از سازمانها و یا نهادهای دولتی و یا استفاده از وام اشتغال بانکها و سازمانها، سن (بین ۲۰ تا ۵۵ سال )، دارابودن توان جسمی، عدم سابقه دریافت وام قبلی از کمیته امداد امام(ره) و نداشتن سابقه بیمه و دریافت حقوق و دستمزد از سایر سازمانها و نهادها از شرایط عمومی برای دریافت تسهیلات است.

 

وی اضافه کرد: توان ارائه تضامین به بانکها،دارابودن مجوزهای لازم پیرامون شغل، موردنظر از مبادی ذیربط، ارائه مدارک مربوط به دوره های آموزشی اشتغال مربوطه، دارا بودن مهارت های لازم پیرامون شغل پیشنهادی و ارائه مدارک لازم، دارابودن توان و مکان اجرای طرح مورد نظر، تعهد پرداخت اقساط وام و بروز بودن آن و نداشتن چک برگشتی وام گیرنده و ضامنین از شرایط اختصاصی برای دریافت تسهیلات است.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه استحقاق افرادو خانواده فرد توسط امداد باعنایت به تحقیق محلی و بازدید از وضعیت خانواده سنجیده می شود، گفت: حوزه اشتغال کمیته امداد درتمامی مراحل اجرای طرح بازدیدهای سرزده را ازمحل کسب و کار انجام و در صورت عدم اجرای طرح اشتغال کلیه مبلغ تسهیلات پرداختی از فرد و یا ضامنین استرداد خواهد شد و اطلاعات متقاضی در بانک اطلاعات نیازمندان امداد ثبت و به عنوان سوابق نگهداری می شود.

کد خبر 1091799

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha