تریبون نماز جمعه رسانه مردم در تراز انقلاب اسلامی است

حجت الاسلام فاطمی بصیرگفت: تریبون نمازجمعه رسانه مردم در تراز انقلاب اسلامی است و باید نسبت خود را با گام دوم انقلاب و اهداف آن مشخص کند.

حجت الاسلام فاطمی بصیر در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد نقش شبکه ائمه جمعه در گام دوم انقلاب گفت: قبل از اینکه در مورد وظایف خطیر و عظیم شبکه امامت جمعه در زمینه گام دوم انقلاب اشاره کنم باید به خود بیانیه توجهی عمیق داشته باشیم. رهبر انقلاب برای این بیانیه وقت زیادی صرف کرده‌اند و افراد مختلفی نیز باید این بیانیه را به گفتمان تبدیل کنند.

 

 امام جمعه سرخه افزود: این بیانیه از ثبات گفتمانی قریب به 60 سال افکار امامین انقلاب با رویارویی نظام فاسد سلطه برخوردار است. مطالبات رهبر معظم انقلاب از این بیانیه توجه به حقیقت انقلاب بوده و راهبردهای ضروری پیش روی انقلاب را شامل می‌شود. این بیانیه در افق یک تصمیم چند دهه‌ای با هدف ایجاد تمدن نوین اسلامی صادر شده است.

 

وی ادامه داد: این نکته را همه ائمه جمعه باید در نظر بگیرند. این بیانیه مثل خیلی از ابلاغات اداری خشک و بی روح نیست و اصلا از جنس این ابلاغ‌ها نیست. این بیانیه برخواسته از بنیان‌های عمیق معرفتی در تعریف مبانی ارزشی انقلاب بر محور اندیشه توحیدی با شعارهای انقلاب است.

 

حجت‌الاسلام فاطمی بصیر با اشاره به  وظیفه ائمه‌جمعه در قبال گام دوم انقلاب گفت: ائمه جمعه باید با تشکیل هیئت‌های اندیشه ورز و محتوای غنی و با توجه به مقتضیات زمان حاضر مباحث را بازتولید کنند. شناخت جبهه خودی و رقبا بسیار مهم است. رصد و پایش جامعه مسائل فرهنگی نیز یکی از الزامات کار است. باید بتوانیم راهبردها را تشخیص داده و تعیین نماییم.

 

حجت‌الاسلام فاطمی بصیر ادامه داد: این راهبردها خصوصا راهبردهای مربوط به جایگاه امامت جمعه باید فنی و تخصصی باشد. از مهم‌ترین امور در تحقق تمدن نوین اسلامی تلاش برای احیاء فرهنگ و سبک زندگی اسلامی است که یکی از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب است.

 

امام‌جمعه سرخه در مورد اهمیت فضای مجازی گفت: در گفتمان گام دوم فضای مجازی از اهمیت زیادی برخوردار است. اهمیت ورود ائمه جمعه در فضای مجازی کمتر اهمیت حضور آن‌ها در فضای حقیقی نیست. از طرف دیگر تریبون نماز جمعه رسانه مردم در تراز انقلاب اسلامی است. تربیون نماز جمعه باید نسبت خود را با گام دوم انقلاب و اهداف آن مشخص کند. تریبون های نماز جمعه به جای اینکه در جریان قرار بگیرند خودشان باید در جریان باشند.

 

وی خاطر نشان کرد: ائمه جمعه باید گفتمان انقلابی، گفتمان مقاومت، گفتمان مکتب شهید سلیمانی و گفتمان سبک زندگی ایرانی و اسلامی خصوصا نظام خانواده را مد نظر قرار دهند. لزوم جریان آفرینی و جریان سازی جبهه انقلاب در شبکه‌های اجتماعی و بطور کلی در فضای مجازی بسیار می‌تواند در ایفای وظایف ائمه جمعه در تحقق بیانیه رهبر انقلاب داشته باشد.

کد خبر 1091909

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha