اتحادیه خبازان مسئول تغییر وضعیت پخت نان در فومن باشند

محسنی با اشاره به نارضایتی مردم فومن از کیفیت پخت نان گفت: اتحادیه خبازان مسئول تغییر وضعیت پخت نان در فومن باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از فومن، «محمدرضا محسنی» صبح امروز(سه‌شنبه، 16شهریور) در جلسه کارگروه آرد و نان با انتقاد از وضعیت پخت و کیفیت پایین نان در شهرستان اظهار کرد: نظارت بر عملکرد نانوایی‌ها بر عهده این کارگروه و اتحادیه خبازان شهرستان است و باید با بازرسی، بررسی عملکرد و نظارت مستمر، فعالیت واحدهای متخلف تحت کنترل درآید تا نان باکیفیت در اختیار مردم قرار بگیرد.

 

فرماندار فومن با تاکید بر اهمیت حفاظت از حقوق و منافع مردم در زمینه کیفیت نان، مهلتی دو هفته‌ای برای تغییر کیفیت نان داد و افزود: پس از این مدت، با واحدهای متخلف و کم کار در زمینه ارتقای کیفیت نان، برخورد قانونی خواهد شد.

 

وی گفت: اداره صمت طی دو هفته پایش و بررسی واحدهای نانوایی شهرستان، گزارشی کامل از وضعیت نانوایی‌ها و نحوه عملکرد آنها به فرمانداری ارائه کند تا در این رابطه تصمیم‌گیری شود.

 

محسنی با بیان اینکه تغییر سهمیه واحدهای نانوایی و جابجایی آن با نظر کمیسیون به ویژه بخشداران انجام می شود، بر لزوم رفتار و تصمیم گیری جمعی و پرهیز از هر گونه اقدام انفرادی توسط اعضای این کارگروه تاکید کرد.

 

فرماندار فومن با اشاره به لزوم اعمال قانون درخصوص واحدهای متخلف، اجرای مرحله بندی شده برخورد قانونی شامل اخطار، کاهش سهمیه، پلمپ و در پایان، لغو امتیاز آن را خواستار شد و تصریح کرد: مردم از کیفیت نان در شهرستان راضی نیستند و مسئولان و به ویژه اتحادیه خبازان شهرستان که بر اساس گزارشات مردمی، نارضایتی گسترده‌ای از عملکرد آن وجود دارد، باید مسئول تغییر وضعیت پخت نان در شهرستان باشند.

 

وی با تاکید بر اهمیت تعیین واحدهای رزرو در مواقع بحران، اهمیت پوشش دادن سایر روستاها از طریق واحدهای معین را گوشزد و بیان کرد: اجاره امتیاز نانوایی امری غیر قابل قبول است و امتیاز نانوایی به خود فرد داده می‌شود و به دلیل تضییع حقوق عمومی، قابل اجاره دادن نیست.

 

محسنی خاطرنشان کرد: لذا واحدهای اجاره دهنده مکلف به لغو اجاره هستند در غیر این صورت مجوزهای صادر شده به این افراد باطل خواهد شد.

 

کد خبر 1092071

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha