نیاز به ۱۰۰ میلیون دوز واکسن داریم

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نیاز به ۱۰۰ میلیون دوز واکسن داریم، گفت: با برنامه ریزی های وزارت بهداشت امیدواریم جمعیت مورد نظر تا بهمن واکسینه شوند.

محسن فتحی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان در مورد واکسیناسیون عمومی گفت: ما برای اینکه 70 درصد جمعیت مان واکسینه شوند تا زنجیره انتقال ویروس کرونا قطع شود، نیاز به 100 میلیون دوز واکسن داریم که باید وارد کشور شود. قرار است تا چند روز آینده چهل میلیون دوز وارد شود و 60 میلیون دوز نیز باید اواخر مهر و اوایل آبان به کشور وارد شده باشند تا بتوانیم تا اواخر آبان جمعیت مورد نظر را واکسینه کنیم یعنی اینکه این جمعیت دوز دوم خود را تا پایان آبان گرفته باشند.

 

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بر اساس برنامه ریزی هایی که وزارت بهداشت به ما ابلاغ کرده است، قرار است جمعیت مورد نظر تا بهمن ماه واکسینه شوند. حدس ما این است که این برنامه ریزی منطبق بر واقعیت باشد، اگر این اتفاق بیفتد، زنجیره انتقال قطع می شود و جامعه ایمن خواهد شد.

 

وی در مورد واکسیناسیون دانش آموزان و دانشجویان گفت: قرار است تا چند روز آینده این واکسیناسیون شروع شود، اگر این احتمال بیفتد احتمال بازگشایی مدارس و دانشگاه ها به صورت حضوری از آبان ماه وجود دارد

کد خبر 1092107

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha