تولید و اشتغال با کمک تعاونی‌ها رونق می‌گیرد

خیریانپور گفت: یکی از موثرترین راه‌های رونق اقتصادی و افزایش تولید و اشتغال در شرایط کنونی کشور، حمایت و توجه به امر تعاون و ایجاد بسترهای مناسب برای توسعه این بخش مهم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان ساری،‌ «حسن خیریانپور» امروز(۱۶ شهریورماه) در آئین افتتاح شرکت تعاونی دقیق سنج کهرود هراز اظهار کرد: این واحد تولیدی در بخش تعاون با تولید سالانه ۱۲۰ هزارعدد کنتور هوشمند برای مدیریت مصرف اب  به بهره برداری رسیده است.
 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران تصریح کرد: با اعتباری و  سرمایه گذاری ۱۵ میلیارد تومان با نگاه به اینکه بخش تعاون از اهمیت بسزایی برخوردار است و باید مورد توجه قرار بگیرد.
 

خیریانپور به اصل ۴۴ قانون اساسی اشاره کرد و افزود:  هم سعی و توجه به بخش تعاون کردیم که می تواند در رونق اقتصادی و تولید اشتغال موثر باشد.
 

وی تصریح کرد: ۱۴ هزار تعاونی در استان وجود دارد که از این تعداد ۷ هزار و ۷۹۴ تعاونی فعال هستند و  برای ۱۷ هزار نفر اشتغال ایجاد شده است.
 

خیریانپور خاطرنشان کرد: در سال گذشته  ۱۳۷ هزار میلیارد تومان تسهیلات در استان لحاظ شد که امیدواریم جهت اشتغال و تولید اثرگذار باشد.

 

این مسئول ادامه داد: تعاون یکی از سه بخش اقتصادی کشور در کنار بخش‌های دولتی و خصوصی تعریف شده است ولی همچنان با وجود ظرفیت‌های این بخش در رونق تولید و اشتغالزایی، سهم آن از اقتصاد کشور با آن چه در برنامه‌ها هدف‌گذاری شده است، فاصله دارد.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران بیان کرد: یکی از موثرترین راه‌های رونق اقتصادی و افزایش تولید و اشتغال در شرایط کنونی کشور، حمایت و توجه به امر تعاون و ایجاد بسترهای مناسب برای توسعه این بخش مهم است.

 

خیریانپور به نقش تعاونی ها در پویایی و توسعه اقتصاد اشاره کرد و گفت: تعاونی ها شکلی از کسب و کار هستند که افراد کم توان و با سرمایه خرد با تشکیل آن می توانند فعالیت های قابل توجهی را رقم بزنند.

 

وی تصریح کرد: با ایجاد تعاونی های کارآمد، فعال و پویا و جمع آوری سرمایە های اندک می‌توان تحول بزرگی در فعال ساختن ظرفیت های بالقوە اقتصادی بە وجود آورد کە علاوە بر افزایش بهرەوری، عاملی مهم در شناسایی استعدادها و توانمندی‌های موجود در جوانان با انگیزە استان است.

 

کد خبر 1092278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha