تاثیر تقویت باورهای مذهبی نوجوانان و جوانان  با بهره گیری از ماه محرم و صفر

حجت الاسلام توسلی ، گفت: مسلما تقویت باورها و آموزه های دینی ، مذهبی نوجوانان و جوانان با بهره گیری از ماه محرم و صفر می تواند در شکل گیری رفتار افراد ، ایجاد محیط اجتماعی سالم تر و گسترش فضایی سالم در جامعه‌ موثرباشد.

حجت الاسلام مهدی توسلی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت: در ایام سوگواری ماه های محرم  و صفر حضور جوانان در مساجد و هیات ها ی مذهبی باعث می شود از مسائل حاشیه ای که منجر به روی آوردن  آنان به اعمال خلاف شود دوری کنند.

 

یک کارشناس مذهبی در کرمانشاه افزود: برگزاری  مراسم عزاداری امام حسین (ع)  از جنبه های روحی، روانی و اجتماعی تاثیر مثبتی بر افراد  به ویژه جوانان دارد وحضور جوانان در مساجد و هیات های  مذهبی همچون  ایام محرم و صفر  باعث می شود تا از پدیده‌های ناهنجار اجتماعی که مغایر با اصول اسلامی  و اخلاقی است، دوری کنند.


وی تصریح کرد: با توجه به سبک زندگی جدید مقداری این موضوع دچار  مشکل شده است و آثار تربیتی محرم و صفر یک آثار تربیتی بسیار ارزشمنددر حیات و سنوات گذشته است و  وقتی در یک هیات اعلم عزای امام حسین را بر پا می شد جوانان فرهنگ جمعی کار کردن ، فرهنگ بدون توقع و برای رضای خدا کار کردن  را یاد میگرفتند در این فرهنگ عزاداری و این ایام احترام به پیر غلامان و بزرگتر ها را یاد و  در این مجموعه میماندند .

 

حجت الاسلام توسلی خاطر نشان کرد: در این ایام بحث محرم و نامحرم و ظالم ستیز نبودن  و زیر بار ظلم نرفتن را می آموختن این ادعا فرهنگ های تربیتی عاشورا  است.  که توسط ذاکرین  و. بزرگترها به آنها انتقال داده می شود  ولی با توجه به شرایط بیماری کرونا  ضعیف تر شدن هیات از نظر جمعیتی  یک مقدار تحت تاثیر قرار گرفته  که با رعایت پروتکل ها و تدابیری که انشالله  نهادها و ارگان های دینی خواهند دید بخش های تربیتی باز هم بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند و این آثار تربیتی را  سینه ب سینه انتقال دهیم.

کد خبر 1092357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha