نمایشگاه های آثار هنری در مراغه به صورت مجازی برگزار می شود

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مراغه، با تاکید بربرگزاری نمایشگاه های آثار هنرمندان به صورت مجازی و رعایت محدودیت های کرونایی، از برگزاری نمایشگاه های متنوع عکس در سایت این اداره خبر داد.

«احمد دادرس فیاض»، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، از برگزاری نمایشگاه های مختلف به مناسبت ماه محرم در این شهرستان به صورت مجازی خبر داد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مراغه، با اشاره به همه گیری بیماری کرونا و وضعیت بحرانی این بیماری بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی تاکید کرد.

وی با بیان اینکه رعایت فاصله گذاری ها در انجام امور اجتماعی کمک بسیاری به برچیده شده این بیماری می کند، به برپایی نمایشگاه آثار عکس حسن توفیق، هنرمند عکاس مراغه ای در سایت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مراغه از اول ماه محرم اشاره کرد و گفت: همزمان با آغاز ایام عزاداری حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) ، نمایشگاه آثار عکس این هنرمند عکاس با عنوان « شوق حسینی » و موضوع نگاهی به عزاداری های ماه محرم در مراغه در سایت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان به صورت مجازی ایجاد شد.

وی با بیان اینکه با توجه به محدودیت های کرونایی نمایشگاه هنری به صورت مجازی دایر می شود، افزود: در این نمایشگاه تعداد 23 اثر از این هنرمند با موضوع عزاداری های ماه محرم در مراغه با تاکید بر فرم، شکل، رنگ و نیز بیان هنرمندانه آیین ها و مراسم مختلف ماه محرم به تصویر کشیده شده است.

دادرس خاطرنشان کرد: این نمایشگاه در طول ماه های محرم و صفر در سایت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مراغه به آدرس https://maraghe.farhang.gov.ir قابل مشاهده می باشد.

وی همچنین به برپایی نمایشگاه مجازی عکس مستند شهری «دکان های قدیمی» آثار حسام الدین نقوی، اشاره کرد و افزود: این نمایشگاه مجازی نیز در برگیرنده 15 قطعه عکس از آثار حسام الدین نقوی، عکاس مراغه ای می باشد که نگاهی واقع گرایانه دارد بر حرفه ها و «دکانهای» قدیمی که رنگ تاریخ بر خود گرفته اند و کم کم به بوته فراموشی سپرده می شوند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مراغه تاکید کرد: نمایشگاه عکس « دکان های قدیمی »، مرداد و شهریور امسال در سایت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آماده بازدید علاقه مندان می باشد.

 

 

کد خبر 1092402

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha