محدود کردن یاد و نام استاد شهریار در جغرافیای استان جایز نیست

پورمحمدی با تأکید بر این‌که همایش روز شعر و ادب فارسی و بزرگداشت استاد شهریار باید در شان این روز برگزار شود، گفت: بهره گیری از ظرفیت فضای مجازی برای برگزاری مراسم روز شعر و ادب فارسی ضرورت دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «محمدرضا پورمحمدی» امروز در جلسه برنامه ریزی و هماهنگی برای برگزاری بزرگداشت روز شعر و ادب فارسی با بیان این که مراسم روز شعر و ادب فارسی و بزرگداشت استاد شهریار باید در شان تبریز برگزار شود، اظهار داشت: متاسفانه در سال های گذشته اهتمامی که باید در سطح ملی برای برگزاری بزرگداشت روز شعر و ادب فارسی به وجود می آمد اتفاق نیفتاده است در این زمینه شاید ما خودمان هم مقصر بودیم که خواسته ایم این مراسم را با رنگ و بوی منطقه ای به جغرافیای استان محدود کنیم.
استاندار آذربایجان شرقی ضمن تقدیر از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در خصوص اقدامات انجام شده برای برگزاری مراسم روز بزرگداشت استاد شهریار افزود: همه می دانیم که استاد شهریار نه تنها به تبریز و آذربایجان، بلکه یک شاعر بین المللی است و محدود کردن شهریار به جغرافیای استان ظلم به استاد شهریار است.
وی ادامه داد: علاوه بر کم لطفی ها در این زمینه، حساسیت های موجود نیز باعث شده آن گونه که در خور و شایسته استاد شهریار و شایسته روز شعر و ادب فارسی است این موارد انجام نشود.
استاندار آذربایجان شرقی با بیان این که برگزاری این برنامه امسال با رویکرد ملی برگزار می شود، گفت: در حال حاضر وضعیت کرونایی موجب محدودیت هایی در برگزاری مراسم ها است ولی امسال باید کاستی های برنامه های سال های گذشته برطرف شود.
پورمحمدی با اشاره به موضوع پذیرش پرونده تبریز به عنوان شهر خلاق ادبیات از سوی یونسکو تاکید کرد: امسال یونسکو نیز برنامه ها را رصد می کند که ببینند می توانیم برنامه خوبی در شهر خلاق ادبیات برگزار کنیم تا عنوان شهر خلاق ادبیات را تبریز بدهد.
استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: از ابعاد مختلف مثبت اندیش ها و حتی منفی اندیش ها نیز این برنامه ها را زیر نظر دارند بنابراین این برنامه ها باید با جدیت زیاد برگزار شود.
پورمحمدی افزود: در برگزاری مراسم ها باید تمرکز بر روی انتخاب تبریز به عنوان شهر خلاق ادبیات باشد چرا که تبریز از گذشته در حوزه شعر و ادب جایگاه ویژه ای دارد و مدفن 400 شاعر و عارف است.
وی اظهار کرد: با وجود فرصت کمی که تا برگزاری مراسم مانده است باید کیفیت برنامه ها را افزایش دهیم و از دکتر جلالی نماینده ایران در یونسکو، دکتر ایوبی و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای حضور در این مراسم دعوت شود. 
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت فضای مجازی تاکید کرد: با استفاده از فضای مجازی و صفحاتی که سازمان های مختلف دارند این موارد پررنگ شود چرا که اکنون نسل جوان بیشتر در فضای مجازی حضور دارند.
پورمحمدی افزود: بزرگداشت استاد شهریار تنها یکی از فلسفه های برگزاری این مراسم است، فلسفه دیگر برگزاری این برنامه ها گستره ادب فارسی و مطرح کردن توانمندی ها است به طوری که این موارد باید در جغرافیای قفقاز مطرح شود، اگر نمی توانیم مهمانان خارجی را دعوت کنیم باید حتما در فضای مجازی این امکان فراهم شود.
وی همچنین ادامه داد: برای برگزاری چنین برنامه هایی منابع مالی نیاز است بنابراین نهادهای مختلف باید در این زمینه همکاری کنند تا برنامه ای در خور شان تبریز برگزار شود.

کد خبر 1092650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha