حوزه‌های علمیه پشتوانه مردم، اسلام و انقلاب است

حجت الاسلام آل هاشم با تاکید بر اینکه حوزه علمیه هرگز مسیر سکولاریسم و دوری از ارزش‌های بلند اجتماعی و سیاسی اسلام را طی نمی‌کند؛ گفت: حوزه پشتوانه مردم، جامعه، اسلام و انقلاب است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین «سیدمحمدعلی آل هاشم» امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه های علمیه استان اظهار داشت: طلبه اگر با حفظ و قرائت و درک مفاهیم قرآن آشنا نباشد، قطعا اشکالی در کار حوزه است که باید اصلاح شود.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تأکید بر این‌که انس با قرآن طلبه را در موفقیت درسی و زندگی شخصی کمک می‌کند، خاطرنشان کرد: معاونت تهذیب حوزه علمیه استان به آموزه های قرآنی اهتمام ویژه داشته باشد.
وی افزود: حوزه علمیه دارای اصالت، آداب ، تاریخ و خدمات بزرگ در طول حیات خود است؛ علیرغم نیاز به بازسازی و بالندگی حوزه باید از اصالت و آداب آن صیانت کرد، حوزه از گردنه‌های سختی عبور کرده و مراحل دشواری را پشت سر گذاشته است؛ اما همواره حوزه، علما و مراجع بزرگوار ما پایبند به رسالت الهی بوده و در این راه جانفشانی نموده و امروز حوزه را به دست ما و شما سپرده‌اند.
امام جمعه تبریز تصریح کرد: آثار بزرگ فقهی، تفسیری، کلامی، فلسفی، اصولی و... در تاریخ حوزه به جهان اسلام عرضه شده است، البته حوزه همچنان جوشنده و در خدمت جامعه، اسلام و انقلاب اسلامی است.
آل هاشم با بیان این‌که حوزه علمیه تولیدکننده انقلاب بزرگ جهانی بود و ابتکار و خلاقیت علمی بسیاری را در ایران و جهان داشته است، گفت: حوزه علمیه هرگز مسیر سکولاریسم و دوری از ارزش‌های بلند اجتماعی و سیاسی اسلام را طی نمی‌کند؛ حوزه پشتوانه مردم، جامعه، اسلام و انقلابی اسلامی است.
وی گفت: درس‌های جدید حوزه در مسائل اجتماعی و سیاسی همواره با استقبال اساتید و طلاب همراه بوده است، در حقیقت ما حوزه‌ای بزرگ و جوشنده داریم که باید این مسیر بالندگی خود را حغظ کند.
امام حمعه تبریز با بیان این‌که حوزه جای اندیشه‌های بزرگ، علم و اندیشه است که باید نیازهای امروز جامعه را پاسخ دهد، خاطرنشان کرد: حجم عظیم تولیدات علمی حوزوی نشان دهنده نشاط و پویایی در حوزه‌های علمیه است؛ در حقیقت حوزه جای پرورش انسان‌های بزرگ، مهذب و اخلاقی است که دارای جایگاه اجتماعی و مردمی می باشد.

کد خبر 1092330

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha