تبریز به عنوان شهر خلاق ادبیات از سوی یونسکو معرفی خواهد شد

ناظمی گفت: امسال با توجه به اینکه تبریز به عنوان شهر خلاق ادبیات در سطح کشور شناخته شده و در ماههای آینده نیز از سوی یونسکو به عنوان شهر خلاق در سطح جهان معرفی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «سیدقاسم ناظمی» امروز در گفت و گو با رادیو فرهنگ اظهار داشت: همزمان با روز ملی شعر و ادب فارسی، ‌مقبره الشعرای تبریز میزبان اهل فضل و فرهنگ خواهد بود و آئین نکوداشت استاد شهریار برگزار می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همچنین از برگزاری آیین تجلیل از فعالان فرهنگی و ادبی همزمان با برگزاری آیین بزرگداشت روز ملی شعر و ادب فارسی خبر داد و گفت: همزمان با 27 شهریورماه آیین گلباران مقبره الشعرای تبریز با حضور شخصیت‌های برجسته کشوری و استانی برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: متاسفانه سال گذشته به دلیل شیوع کرونا برنامه های روز ملی شعر و ادب فارسی کم رونق و کم سو برگزار شد اما امسال علیرغم این محدودیت‌ها سعی خواهیم کرد تا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و به شیوه های مختلف برنامه‌های این روز را با رونق بیشتر و باشکوه‌تر برگزار نماییم.

ناظمی افزود: امسال با توجه به اینکه تبریز به عنوان شهر خلاق ادبیات در سطح کشور شناخته شده و در ماههای آینده نیز از سوی یونسکو به عنوان شهر خلاق در سطح جهان معرفی خواهد شد، سعی خواهیم کرد برنامه‌ ویژه‌ای در 26 شهریورماه در محل مقبره الشعرای تبریز برگزار شود و میزبان اهل فضل و فرهنگ باشیم.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه روز ملی شعر و ادب فارسی با نام و یاد شاعر شهیر آذربایجان استاد شهریار پیوند خورده و وی تنها متعلق به تبریز نیست و از شهرتی فرا منطقه‌ای و جهانی برخوردار است و برای اینکه آیین‌های بزرگداشت روز ملی شعر و ادب فارسی تنها محدود به تبریز نباشد، تقسیم کاری در سطح استان انجام گرفته و مقرر شده تا برنامه‌های متنوعی همچون شب شعر، کارگاه‌های فرهنگی، هنری و ادبی و ... به صورت همزمان در شهرستانهای استان نیز برگزار شود.

 

کد خبر 1092939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha