مسابقه مجازی  شعر « شهریار» در عجبشیر برگزار می شود

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی عجبشیر،از برگزاری مسابقه مجازی شعر به مناسبت روز شعر و ادب فارسی با عنوان « شهریار» در این شهرستان خبر داد.

«فرهاد جبارپور»، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز با اشاره به فرا رسیدن روز شعر و ادب فارسی گفت: سید محمدحسین بهجت تبریزی متخلص به شهریار شاعر ایرانی اهل آذربایجان بود که به زبان‌های فارسی و ترکی آذربایجانی شعر سروده‌ است و ۲۷ شهریور را به واسطه روز درگذشت این شاعر بزرگ، «روز شعر و ادب فارسی» نام‌گذاری کرده‌اند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی عجبشیر، در ادامه افزود: مهم‌ترین اثر استاد شهریار منظومهٔ حیدربابایه سلام؛ (سلام به حیدربابا)، است که از معروف‌ترین آثار ادبیات ترکی آذربایجانی نیز  به‌شمار می‌رود و از غزل‌های معروف او می‌توان به «علی ای همای رحمت» اشاره کرد.

وی ادامه داد: در راستای بزرگداشت این مناسبت بزرگ ملی، مسابقه مجازی شعر « شهریار» با محوریت "شهریار-اهل بیت، ولایتمداری و انقلاب اسلامی" و "شهریار – فولکلور و مردم" در عجبشیر برگزار می شود.

جبارپور مهلت ارسال آثار به این مسابقه را 29 شهریور ماه عنوان کرد و گفت: این مسابقه به صورت مجازی توسط اداره فرهنگ وارشاد اسلامی و انجمن ادبی وطن برگزار می شود و علاقه مندان می توانند اشعار خود را از طریق پیام رسان واتساپ به شماره های 09148902920-09143223016  ارسال کنند.

وی افزود: درج مشخصات فردی ازجمله نام و نام خانوادگی، تاریخ تولد و شماره تماس بر روی آثار ارسالی الزامی است.

 

کد خبر 1094838

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha