شهید مدنی بهترین نماد مطالبه گری است

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان اینکه عده ای مطالبه گری را با فحش و تهمت و توهین اشتباه گرفته اند گفت: امروز شهید مدنی بهترین نماد مطالبه گری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین «سیدمحمدعلی آل هاشم» امروز در مراسم بزرگداشت سالگرد شهادت آیت الله مدنی، اظهار داشت: آذربایجان و تبریز به دلیل داشتن شهدای محراب و شهدای ۲۹ بهمن و دفاع مقدس، دیار سربلند ایران است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان این‌که شهید مدنی نماد مطالبه گری اخلاق مدارانه در تاریخ انقلاب اسلامی است، افزود: متأسفانه عده ای مطالبه گری را با فحش و تهمت و توهین اشتباه گرفته اند؛ امروز شهید مدنی بهترین نماد مطالبه گری است چراکه به ما آموخت مطالبه گری با اخلاق اسلامی،‌انصاف و عدالت معنا پیدا می کند.

​وی با اشاره به اینکه یکی از وظایف امامان جمعه مطالبه گری است و شهید مدنی یکی از مصادیق شاخص مطالبه گری در امر نماز جمعه بود، افزود: برخی فکر می کنند مطالبه گری باید همراه با عصبانیت باشد، ولی مطالبه گری باید با اخلاق، انصاف و رفتار حکیمانه باشد که شهید مدنی یکی از مصادیق شاخص این رفتار بود. 

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: تبریز شهر ستارخان، باقرخان، شهید آیت الله قاضی طباطبایی، شهید آیت الله مدنی و علامه ها امینی و جعفری است، چرا باید این شهر را تا این حد کوچک کرد که هرکسی بخواهد خود را در جایگاه استانداری ببیند.

وی با تاکید بر اینکه نباید شأن و جایگاه تبریز را کوچک کرد، ادامه داد: من هیچ وقت در تعیین افراد ورود نکرده و کسی را معرفی نمی کنم ولی وقتی فردی به عنوان مسوول انتخاب شود از آن حمایت می کنم.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان اینکه امیدوارم دولت خدمتگزار مردمی حجت الاسلام رییسی در راه خدمتگذاری به مردم موفق باشد، گفت: اینکه رییس جمهوری هر هفته بدون اطلاع قبلی به استان ها سفر می کند، اقدام شایسته ای است که با وجود خطر در دسترس مردم قرار می گیرد تا از کاستی ها اطلاع یابد.

کد خبر 1093497

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha