برگزیدگان سومین کنگره شعر محرم معرفی می‌شوند

سومین کنگره شعر محرم ، سه مهر ماه سال ۱۴۰۰ با تجلیل از برگزیدگان خود در تبریز به کار خود پایان می‌دهد.

«حامد شب خیز» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، اظهار داشت: هدف از برگزاری کنگره نشر و ترویج فرهنگ نورانی عاشورا و سیره حضرات معصومین با لسان شعر و همچنین پرداختن به وقایع نهضت عاشورا و پیوند دادن آن با وقایع جهان اسلام در عصر حاضر است که در فراخوان کنگره به این نکات اشاره شده است.

مسئول بسیج هنرمندان استان آذربایجان شرقی افزود: پس از اعلام فراخوان سومین کنگره شعر محرم تاکنون بیش از ۶۰۰اثر به دبیرخانه ارسال شده که در پی استقبال اهالی هنر و ادب مهلت ارسال آثار تا ۲۶شهریور تمدید شد.

وی افزود: علیرغم این‌که گسترده جشنواره منحصر در استانهای شمالغرب کشور بوده است؛ از سایر استان‌ها نیز شاعران تماس گرفته و از تمایل خود جهت شرکت در سومین کنگره شعر محرم تبریز داشتند.

شب خیز تاکید کرد: علاوه بر شاعران استا‌نهای شمالغرب کشور آثاری از شاعران کشورهای عراق و ترکیه و آذربايجان  هم با دبیرخانه ارسال رسیده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از تمدید مهلت ارسال آثار به سومین کنگره شعر محرم خبر داد و گفت: استقبال با شکوه شاعران ازاین رویداد مهم باعث شد که مهلت ارسال آثار تا ۲۶ شهریور ماه سال جاری تمدید شود.

به گفته مسئول بسیج هنرمندان استان آذربایجان شرقی سومین کنگره شعر محرم، سوم مهر ماه سال جاری با تجلیل از برگزیدگان در تبریز به کار خود پایان می‌دهد.

کد خبر 1094010

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha