آغاز به کار هجدهمین اجلاس پیرغلامان و خادمان حسینی در تبریز

رئیس هجدهمین اجلاس تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی از آغاز به کار رسمی اجلاس در تبریز خبر داد و گفت: ۲۰ میهمان خارجی از کشورهای مختلف در این اجلاس حضور خواهند یافت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «محمدمهدی رحمتی» عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: هجدهمین اجلاسیه بین‌المللی پیرغلامان حسینی ۲۳ شهریور ماه مصادف با هفت صفر ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیفه در محوطه مسجد کبود تبریز برگزار می‌شود.

رئیس اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی گفت: ۲۰ نفر از پیرغلامان و خادمان حسینی از کشورهای هند، پاکستان، غنا، آرژانتین، آلمان، عراق، ترکیه، جمهوری آذربایجان و کنیا در هجدهمین اجلاس به میزبانی تبریز تجلیل می‌شوند.

وی با بیان این‌که اجلاس به دلیل شیوع کرونا با وقفه یکساله در تبریز برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: کمتر از دو ماه از اتخاذ تصمیم برای برگزاری این اجلاس می‌گذرد و مسوولان آذربایجانشرقی در این مدت کم تلاش کرده‌اند تمامی اقدامات لازم برای برگزاری شایسته اجلاس و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی را انجام دهند.

رحمتی فزود: یکی از دلایل اصلی شکل‌گیری اجلاس تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی زنده نگه‌داشتن آیین‌ها و مناسک عاشورایی است که خطه آذربایجان و تبریز نقش ویژه در آن داشته است.

رییس اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی اضافه کرد: معرفی گروه‌های مرجع اجتماعی در حوزه فرهنگ حسینی و تقویت ظرفیت‌های گردشگری مذهبی  از دیگر اهداف برگزاری این اجلاس است.

وی افزود: هجدهمین اجلاس پذیرای ۱۸۰ مهمان داخلی از استان های مختلف است و آنچه که در این اجلاس رخ داد انتخاب پیرغلامان با وفاق کامل همه نهادهای متولی در این حوزه است که اجلاسیه های،قبلی کمرنگ تر بود.

رحمتی گفت: یکی از برنامه‌هایی که در این اجلاس مورد توجه قرار گرفته، برگزاری مجالس روضه‌های خانگی است تا همانگونه که این روضه‌ها در سخت‌ترین شرایط در دوران رضاخان تداوم داشت در شرایط کرونایی متناسب با شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار شود.

همچنین مرتضی صفری، مدیرکل صدا و سیمای آذربایجان شرقی در سخنانی گفت: هفت کمیته تخصصی تبلیغات و فضاسازی، علمی و فناوری، فرهنگی و هنری، تشکل‌های دینی و مردمی، اجرایی و اطلاع‌رسانی، امنیت و انتظامات و تدارکات و پشتیبانی تشکیل شده است.

کد خبر 1094316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha