استقبال از جشنواره پنجم مطبوعات آذربایجان‌شرقی چشمگیر بود

دبیر پنجمین جشنواره مطبوعات استان آذربایجان‌شرقی گفت: خوشبختانه امسال آثار ارسال شده نسبت به دوره‌های قبل از اعتبار کمی و کیفی بسیار مطلوب‌تری برخوردار بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، پنجمین جشنواره مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری آذربایجان شرقی با اعلام و تجلیل از برگزیدگان این دوره در مراسم اختتامیه جشنواره، به کار خود پایان داد.

«مرتضی شفیعی» در این آیین جشنواره توضیحاتی در خصوص فرایند برگزاری جشنواره مطبوعات داد و گفت: اصحاب رسانه استان از بدو شیوع کرونا در صحنه حاضر بوده‌اند و در عرصه‌های مختلف حتی در حساس‌ترین برهه‌های یک و نیم سال گذشته، نقش ارزنده‌ای در جهت‌دهی درست به افکار عمومی و حساس‌سازی جامعه نسبت به خطر این ویروس منحوس داشته‌اند.

مدیرعامل خانه مطبوعات و دبیر پنجمین جشنواره مطبوعات استان آذربایجان‌شرقی افزود: از این رو خانه مطبوعات و رسانه‌های استان بر خود لازم دید که سال گذشته با تشکیل شورای سیاست‌گذاری، جشنواره‌ای را با عنوان "جشنواره تبریز" با محوریت کرونا برگزار کند که با استقبال گسترده اصحاب رسانه مواجه شد و همین استقبال موجب شد که امسال هم جشنواره‌ای با این موضوع تدارک ببینیم اما با این تفاوت که عنوان خود پنجمین دوره جشنواره مطبوعات با محوریت کرونا انتخاب شد.

وی اظهار کرد: خوشبختانه امسال آثار ارسال شده نسبت به دوره‌های قبل از اعتبار کیفی بسیار مطلوب‌تری برخوردار بوده است و به اذعان داوران کیفیت آثار رسیده نسبت به دوره های قبل بسیار ارتقا پیدا کرده است که نوید بخش ارتقا سطح کیفی مطبوعات محلی استان است.

وی بیان کرد: متاسفانه برخی از نهادهای فرهنگی استان علی‌رغم بودجه‌های چندین برابری که نسبت به اداره کل ارشاد استان دارند، نه تنها همراه مطبوعات استان نبودند که گاه شاهد بودیم دست انداز مسیر آگاهی بخشی رسانه‌های استان هم می‌شدند.

دبیر پنجمین جشنواره مطبوعات استان در خصوص عملکرد خانه مطبوعات در دوران شیوع کرونا گفت: خانه مطبوعات طی یک و نیم سال گذشته علی رغم شیوع ویروس کرونا برنامه‌های خود را تعطیل نکرده‌ و متناسب با شرایط پیش رفته‌است.

وی اضافه کرد: دوره‌های آموزشی ما به صورت مجازی پیگیری شده که با استقبال اهالی رسانه استان همراه بوده‌است و توانستیم با بهره‌مندی از اساتید برجسته استان، یک اقناع عمومی در بین فعالان رسانه‌ای استان ایجاد کنیم و البته برگزاری دوره‌های رسانه‌ای چه به صورت مجازی چه به صورت حضوری محدود پیگیری شده و قرار است در شهرستان‌های استان هم تداوم داشته باشد.

کد خبر 1095155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha