پایان هجدمین اجلاس بین المللی تجلیل از پیرغلامان حسینی در تبریز

هجدمین اجلاس بین المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی با حضور نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، در مصلی اعظم امام خمینی(ره) تبریز به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، هجدمین اجلاس بین المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی با حضور حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، در مصلی اعظم امام خمینی(ره) تبریز به کار خود پایان داد.

«محمدرضا پورمحمدی»‌ در اختتامیه این اجلاس اظهار داشت: در تبریز که اولین پایتخت جهان تشیع است، کودکان بلوغ خود را با مرثیه سرایی و مراسم تعزیه امام حسین(ع)، به دست می‌آورند.

استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که بنده غلامِ پیرغلامان حسینی هستم، خاطرنشان کرد: افتخار می‌کنیم که در تبریز مهد هیأت های حسینی و شیعی، میزبان پیرغلامان و خادمین حسینی هستیم.

وی ادامه داد: در تبریز که اولین پایتخت جهان تشیع است، کودکان بلوغ خود را با مرثیه سرایی و مراسم تعزیه امام حسین(ع)، به دست می‌آورند.

پورمحمدی شعار این اجلاسیه را نوحه «حسینه یرلر اغلار گویلر اغلار / بتول و مرتضی، پیغمبر آغلار» عنوان کرد و گفت: مفتخر هستیم این همایش با عزت، جلال و  شکوه تمام در تبریز برگزار می‌شود و از همه‌ی دست‌اندرکاران این اجلاسیه، تشکر می‌کنم.

کد خبر 1095408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha