بیش از ۶۰۰ اثر به کنگره شعر اربعین ارسال شده است

حجت الاسلام شعبانی با اشاره به برگزاری هفتمین کنگره ملی شعر اربعین در تبریز گفت: بیش از ۶۰۰ اثر به دبیرخانه کنگره ارسال شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت الاسلام «حسن شعبانی» امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه از برگزاری هفتمین کنگره ملی شعر اربعین در تبریز خبر داد و اظهار داشت: ۲۹۴ شاعر از سراسر کشور آثار خود را ارسال کرده اند که استقبال از این رویداد ادبی و مذهبی چشمگیر است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با بیان این‌که اشعار در دو بخش شعر ترکی و شعر فارسی داوری خواهند شد، خاطرنشان کرد: مهلت ارسال آثار به این کنگره تا ۳۱ شهریورماه است، که عموم شعرای آئینی کشور می‌توانند حداقل ۲ و حداکثر چهار اثر از خود به دبیرخانه ارسال کنند.

وی افزود: مدح و مرثیه در شهادت امام حسین (ع) و یاران با وفای ایشان، امام حسین (ع) نماد مقاومت اسلامی و استکبار ستیزی برای شیعیان جهان، پیاده روی اربعین جلوه شکوه علوی و ظهور مهدوی، جابر نخستین زایر اربعین، استکبار ستیزی و دفاع از حریم ولایت علوی و نبوی از جمله محورهای این کنگره است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی نقش امام سجاد (ع) و حضرت زینب(س) در احیای نهضت عاشورا، حضرت عباس (ع) و جایگاه اطاعت از ولی و نقش نوجوانان وو نونهالان آل هاشم در واقعه کربلا را از دیگر محورهای این کنگره ادبی برشمرد.

حجت الاسلام شعبانی با تاکید بر اهمیت موضوع اربعین در شکل گیری هویت ایران اسلامی، ادامه داد: امسال بنا بر این است که هفتمین کنگره شعر ملی اربعین به سمت موضوعات مهم فرهنگی و اجتماعی روز سوق داده شود.  

وی با بیان اینکه قاسم صرافان، سعید بیابانکی و جمشید علیزاده از شاعران بنام کشور داوری این کنگره را بر عهده دارند، خاطرنشان کرد: اختتامیه کنگرهف دوم مهر ماه سال جاری در محل پردیس سینمایی قدس در تبریز برگزار می شود.

کد خبر 1096562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha