اجرای طرح ویژه پیشگیری و ساماندهی متکدیان از اول مهر  در تبریز

مسئول امور پیشگیری و ساماندهی متکدیان موسسه خیریه حمایت از مستمندان تبریز، از اجرای طرح ویژه ساماندهی متکدیان از اول مهر ماه خبرداد و گفت: در ۵ ماه نخست امسال بیش از یک هزار متکدی در تبریز ساماندهی شده اند.

«حمید اصمعی»، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، از با تاکید بر اینکه با حمایت مردم فهیم، تبریز شهر بدون گدا خواهد ماند، گفت: دادن پول به متکدیان و گدایان حرفه ای موجب گسترش این ناهنجاری شده و با افزایش متکدیان از زیبایی سیمای بصری شهر کاسته می شود.

مسئول امور پیشگیری و ساماندهی متکدیان موسسه خیریه حمایت از مستمندان تبریز ادامه داد: از سال های دور فعالیت بخش ساماندهی متکدیان این موسسه با همکاری نیروی انتظامی و دادستانی موجب کاهش این ناهنجاری در جامعه شده است و به جرات می توان گفت که این عملکرد در عنوان یافتن تبریز به عنوان شهر بدون گدا بسیار موثر و دخیل می باشد.

وی با بیان اینکه، در 5 ماهه نخست امسال، بیش از یک هزار متکدی توسط مرکز امور پیشگیری و ساماندهی متکدیان موسسه خیریه حمایت از مستمندان تبریز از خیابان های شهر تبریز جمع آوری شده اند، یادآور شد: از این تعداد 549 نفر مرد و452 نفر زن می باشند که 575 مورد بومی و بقیه غیر بومی و 40 نفر نیز از آنها از غیر ایرانی  بودند.

اصمعی در خصوص پیگیری و ساماندهی این افراد تاکید کرد: 100 نفر از این متکدیان به بخش پذیرش موسسه، 62 نفر به بخش کاریابی، 36 نفر کودک کار به بهزیستی، 4 مورد به ماده 16 معرفی شده و صدها نفر نیز با بسته غذایی مورد حمایت قرار گرفته اند.

مسئول امور پیشگیری و ساماندهی متکدیان موسسه خیریه حمایت از مستمندان تبریز با اشاره به طرح جدید این موسسه برای ساماندهی متکدیان گفت: به دلیل محدودیت های شرایط کرونایی کشور و دستورالعمل های آن، اختلالاتی در ساماندهی متکدیان به وجود آمده بود که با تدابیر جدید مسئولین موسسه، از اول مهر اقدامات هماهنگ و ویژه ای را شروع خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: با توجه به درخواست همشهریان و مصوبه جدید هیات مدیره موسسه، از اول مهر ماه طرح ویژه پیشگیری و ساماندهی متکدیان با هماهنگی و همکاری دادستان،  فرماندهی نیروی انتظامی، اورژانس اجتماعی و ماده 16  در سطح شهر تبریز اجرایی می شود  که طی آن علاوه بر افزایش ون های ساماندهی متکدیان، از گشت های نامحسوس نیز استفاده خواهد شد.

مسئول امور پیشگیری و ساماندهی متکدیان موسسه خیریه حمایت از مستمندان تبریز به راه اندازی دفتر وادی رحمت موسسه، اشاره کرد و گفت: ماموران بخش پیشگیری و ساماندهی متکدیان مستقر در این دفتر با همکاری حراست وادی رحمت نسبت به ساماندهی متکدیان حرفه ای در وادی رحمت نیز اقدام می کنند.

وی در پایان خواستار شد: همشهریان از دادن پول به گدایان خودداری کرده و از طریق تماس با تلفن های بخش پیشگیری و ساماندهی متکدیان موسسه خیریه حمایت از مستمندان تبریز، می تواننداین موسسه را در هدایت و کمک به نیازمندان واقعی  یاری کنند.

 

اصمعی شماره تلفن های 32330808 و 32343434 آماده دریافت گزارشات مردمی در خصوص ساماندهی تکدی گران و شناسایی و کمک به نیازمندان واقعی عنوان کرد.

کد خبر 1094851

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha