افزایش متکدیان خانم زنگ خطری برای جامعه است

دبیر دبیرخانه پیشگیری و ساماندهی متکدیان موسسه خیریه حمایت از مستمندان تبریز از افزایش ۱۷درصدی تکدیگری نسبت به ۶ ماهه نخست سال گذشته ابراز تاسف کرد و گفت: افزایش متکدیان خانم زنگ خطری برای جامعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «حسین علامیر» درجلسه ستاد ساماندهی متکدیان و کودکان کار و خیابانی تبریز گفت:  در 6 ماهه نخست امسال بیش از یک هزار متکدی توسط بخش ساماندهی موسسه حمایت از مستمندان تبریز جمع آوری شده است که این آمار نشان از افزایش آمار خانم های متکدی است.

دبیر دبیرخانه پیش گیری و ساماندهی متکدیان موسسه خیریه حمایت از مستمندان تبریز افزایش متکدیان خانم را زنگ خطری برای فرهنگ و عفت عمومی جامعه دانست و ابراز تاسف کرد: 550 نفر از متکدیان جمع آوری شده درسال جاری خانم ها و 636 نفر آقا بودندکه نسبت به مدت مشابه سال گذشته در تبریز تکدیگری 17 درصد افزایش  داشته است.

علامیر با گلایه از عدم همکاری دستگاه مرتبط و تاثیرگذار از جمله صدا و سیما و شهرداری ادامه داد: کلیه ارگان های ذیربط باید در این زمینه به مسئولیت خود عمل کنند تا بتوانیم با ارایه و مدیریت راهکارهای قانونی از افزایش تکدی گری در شهری که به شهر بدون گدا شهرت یافته جلوگیری نماییم.

عضو هیات امنای موسسه خیریه حمایت از مستمندان تبریز، به نقش شهرداری تبریز در این زمینه  که می تواند بسیار مهم و تاثیرگذار باشد اشاره کرد و گفت: اگر شهرداری در این زمینه پای کار باشد و همکاری کند با توجه به امکانات گسترده شهرداری، می توان اقدامات اساسی و بزرگی در خصوص کودکان کار و خیابانی و ساماندهی متکدیان انجام داد.

«تراب نوروزی» نیز با اشاره به نقش افراد سودجو در گشترش این ناهنجاری و سودجویی بعضی افراد از ناآگاهی مردم و شگردهای مختلف آنها برای فریب افراد جامعه بر لزوم آگاهی سازی جامعه  و سرعت عمل دستگاه های مسئول در مقابله با این مشکل تاکید کرد.

رئیس امور اجتماعی فرمانداری تبریز، گفت: افراد سودجو با تحریک احساسات مردم کسب و کار راحتی برای خود دست و پا می کنند و موجب میشوند مردم از نیازمندان واقعی غافل و یا رویگردان شوند.

وی ضمن تجلیل از خدمات موسسه خیریه حمایت از مستمندان تبریز در ساماندهی متکدیان شهر تبریز، گفت: اقدامات این موسسه و تنوع خدمات آن الگوی نمونه ای برای کشور می باشد.

نوروزی با اشاره به بند 5 ماده 55 قانون شهرداری ها، جمع آوری و ساماندهی متکدیان را وظیفه شهرداری دانست و گفت: متاسفانه شهرداری تبریز در این زمینه اقدامات  زیادی انجام نداده است و رسانه ملی که وظیفه اصلی آن آگاه سازی مردم و فرهنگ سازی می باشد نیز در این زمینه  برنامه و تبلیغات آن چنانی ندارد.

وی با تاکید بر لزوم ورود پلیس فتا به بحث خیرین فضای مجازی، گفت: این افراد به اسم کمک به نیازمندان در حال فریب مردم و بدنبال سودجویی شخصی می باشند و موارد مختلفی از سودجویی این افراد کشف شده است.

 

 

 

کد خبر 1113336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha